NRK kan være godt fornøyd så langt i 2015. Alle NRK`s kanaler har økt sine markedsandeler sammenlignet med
ukene før jul. Fremgangen er mest markant for NRK P1, som i uke 3 hadde en markedsandel på 45,2 % mot 42,6 % i uke 50, 2014.
Mye av dette kan forklares med at juletid er NRK-tid. Lyttertallene fra TNS Gallup viser en tydelig topp for NRK P1 i julehøytiden.
Selv om jul er en atypisk lyttertid er det interessant at lytterne ser ut til å henge med i flere uker etterpå.
De digitale kanalene får stadig flere lyttere. NRK Andre satte nok en gang rekord i uke 3, med en markedsandel på 10,3 %. NRK Andre er dermed Norges tredje største radiokanal!
En liten men viktig fremgang for NRK Andre, som er en samlegruppe for kanaler som stort sett har DAB som sin viktigste distribusjon.
De kommersielle kanalene er dermed de som taper andeler. Både P4 og Radio Norge taper andeler sammenlignet med ukene før jul, men
forholdet mellom de to konkurrentene er omtrent det samme.
Nederst på lista har Storbyradioen falt ut. 0 skal bety at de ikke er med på målingen. Legg merke til at det betyr at markedsandelene øker for alle andre.
PPM-tallene, hele landet, uke 3, 2015 - Markedsandel i % ( i parentes uke 50, 2014)
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt