FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  LYTTERTALL:
Rakett-fremgang for NRJ
Rekord for NRK Andre - Lyttertall uke 50, 2014 - PPM-undersøkelsen

Mer om Lyttertall


RADIONYTT.NO - 19.12.14 - Kyrre Dahl


NRJ (Energy) avslutter året med en rakettaktig fremgang på de offisielle lyttertallene fra TNS Gallup, PPM-undersøkelsen. I uke 50 hadde NRJ+ en markedsandel på 4,3 %. Såvidt radionytt.no kan se er det den beste andelen en lokalradiogruppe har klart å oppnå i en uke noen gang på denne undersøkelsen.

Nå hender det at slik statistikk får merkelige utsving, men tallene til NRJ blir styrket av at de også i uke 49 oppnådde en god markedsandel på 2,7 %. De åtte ukene før det lå NRJ mellom 1,3 og 1,9, som kan sies å være innenfor normalen det siste halvåret.

For de andre lokalradioene var det ikke like dramatiske utsving, Storbyradioen hadde en markedsandel på 1,9 % i uke 50 og 2,0 % i uke 49. Det er omtrent på snittet av høstens markedsandel for The Voice og co. P5 oppnådde 1,4 % og 1,3 %, som også er omtrent der P5 har vært i høst.

Interessant nok kan de set ut som NRJ tar lyttere fra de store kanalene. NRK P1 hadde en nedgang i markedsandel fra 44,0 %i uke 49 til 42,6 % i uke 50. Det siste er høstens dårligste uke (såvidt) for NRK P1. P4 går også tilbake fra 19,1 % andel i uke 39 til 18,8 % i uke 50. Det siste er høstens dårligste uke, også for P4.

NRK Andre kan derimot slippe jubelen løs, etter å brast gjennom 10-taket for første gang. I uke 50 hadde NRK`s andre kanaler 10,0 % markedsandel, opp fra 9,5 i uke 49. Dette er en samlegruppe av NRK`s digitale kanaler, blant annet P1+ og Mp3. Gruppen har hatt en jevn vekst i det siste halve året.

NRK P2 hadde en dårlig uke, med bare 3,6 % andel i uke 50. Det er høstens dårligste uke, mens P3 var mer på det jevne med en andel på 6,7 %. Også Radio Norge hadde en gjennomsnittsuke på 10,7 %

PPM-tallene, hele landet, uke 50, 2014 (%) ( i parentes uke 49 )

  • NRK P1 - 42,6 (44,0)
  • NRK P2 - 3,6 (4,1)
  • NRK P3 - 6,7 (6,1 )
  • NRK Andre - 10.0 (9,5)
  • P4 - 18,8 (19,1)
  • Radio Norge - 10.7 (11,1)
  • Storbyradioen - 1,9 (2,0)
  • P5 - 1,4 (1,3)
  • NRJ+ - 4,3 (2,7)

    Kilde: TNS Gallup

    Se også: Hvem vant radiosommeren 2014?

  •   SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      LYTTERTALL:
    Diverse lyttertall
    Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
    Les mer...




     PERSONVERN:
    Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
     NYHETSBREV:
    Meld deg på
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      REKLAMEPRODUSENTER:
    Radioreklame
    Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
    Les mer...
      SPILLELISTER:
    Hvilken låt?
    De hva og hvem som spilles på radio.
    Les mer...
      RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
    News in English
    Stories from the Norwegian radio industry, in English
    Read more....
     TVNYTT.NO:



    MER FRA TVNYTT.NO