FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  LYTTERTALL:
Hvem vant radiosommeren 2014?
Svaret vil kanskje overraske deg!

Mer om Lyttertall


RADIONYTT.NO - 13.08.14 - Kyrre Dahl


Sommeren er en spesiell tid for radio, med folk på farten og derav endrede lyttervaner. Radionytt.no har sett på PPM-tallene for ukene 27 - 31 og avslører her hvem som vinner og taper om sommeren.

Man kan godt si at alle taper, for den totale radiolyttingen går kraftig ned om sommeren. Mens, 70 % av befolkningen hørte på radio daglig før sommeren, var det under 60 % som gjorde det samme i uke 28,29 og 30, altså midt i fellesferien. Uke 29 var dårligst med 59,3 % oppslutning.

Relativt sett ser det ut til å være P4 som mister flest lyttere om sommeren. I den dårligste uka, uke 30, var P4 nede i 17,0 % oppslutning, mot 22,6 % i uke 25. Uka før, altså uke 29, var forskjellen mellom P4 og Radio Norge enda mindre enn den var på sitt laveste før sommeren. P4: 17,5 og Radio Norge 14,3 %

Målt i antall lyttere er det NRK P1 som taper flest lyttere, med en nedgang fra 37,8 før sommeren og ned til 32,0 i den dårligste uka, uke 29.

Siden alle tall går nedover er det vanskelig å peke ut en vinner, men NRK P3 ser ut til å relativt trofaste lyttere også om sommeren. De mister bare 100 000 daglige lyttere fra ukene før sommerferien startet.

Ser man derimot på markedsandeler så er bildet annerledes. NRK P1 går opp om sommeren og den beste uka var uke 28 med 51,0 % markedsandel, noen prosentpoeng høyere enn ukene før. NRK P2 går både ned og opp, men det kan se ut som markedsandelen i noen uker på sommeren faktisk peker opp for P2.

Markedsandelen til Radio Norge holder seg relativt stabil gjennom sommeren, mens P4 taper andeler i fellesferien. For P3 og lokalradioene hopper tallene litt opp og ned, men de har generellt litt lavere markedsandel om sommeren.

Konklusjonen er at NRK P1 er både taper og vinner om sommeren. De taper flest antall lyttere, men vinner til gjengjeld størst markedsandel om sommeren.

Kilde: TNS Gallup

Se også: Radio Norge nesten like stor som P4

Se også: Radio Norge opp i påsken


  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  LYTTERTALL:
Diverse lyttertall
Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
Les mer...




 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO