Lyttertall:
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

Uke 45: Opp igjen for Kanal 24

Etter en ganske begredelig høst, har Kanal 24 igjen begynt å spise markedsandeler fra de andre kanalene. Uke 45 var ellers ingen god uke for radio


RADIONYTT.NO - 20.11.06 - KYRRE DAHL
Kanal 24 hadde i Uke 45 en markedsandel på 4,3 %. Det er en oppgang på 0,6 % fra uka før, og vi må helt tilbake til uke 33 for å finne lignende markedsandeler for Kanal 24. Situasjonen er helt omvendt for Storbyradioen, som med 3,1 % markedsandel i uke 45 hadde sin dårligste uke siden, ja nettopp uke 33.

P4 gikk ned 1 % til 27,5 % markedsandel, men uke 44 var til gjenjeld svært bra for P4. P1 hadde en dårlig uke 44, og går nå opp 1,5 % til 54,5 i markedsandel i uke 45.

Uke 45 var generellt en dårlig uke, målt i oppslutning. Den totale lyttingen gikk ned fra 81,6 til 78,9 % målt i daglig oppslutning. Alle kanaler gikk ned i uke 45. Mest ned gikk P4, som mistet hele 2,6 % oppslutning til bare 32,7 %, som er den dårligste oppslutningen for P4 i andre halvår. Kanal 24 gikk minst ned, bare 0,1 til 11,1 % oppslutning.

MARKEDSANDELER UKE 45 i %: ( I parentes - uke 44 - uke 43)
  • NRK TOTALT - 64,9 - (64,1 - 65,1)
  • NRK P1 - 54,5 - (53,0 - 55,0)
  • NRK P2 - 5,6 - (6,0 - 5,6)
  • NRK P3 - 4,8 - (5,1 - 4,5)
  • P4 - 27,5 - (28,5 - 27,5)
  • Kanal 24 - 4,3 - (3,7 - 4,1)
  • Storbyradioen - 3,1 - (3,7 - 3,3)

    Kilde: TNS Gallup



  •  Se også:

    Uke 44: Økning for kommersiell radio
    09.11.06

     Søk i Radionytt:


    powered by FreeFind

     Nyhetsbrev

    Hold deg oppdatert med radionytt.no,s nyhetsbrev.

    NYHETSBREV

     Tips oss:

    Har du et nyhetstips?

    Post@radionytt.no




     TVNytt.no: