Lyttertall:
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

Uke 44: Økning for kommersiell radio

NRK hadde sin dårligste uke i høst i uke 44. Det er gode nyheter for kommersiell radio. Det viser tall fra ukesrapporten fra TNS Gallup.


RADIONYTT.NO - 09.11.06 - KYRRE DAHL
Markedsandelen for NRK har ikke vært så lav siden i sommer. I uke 44 hadde NRK en markedsandel på 64,1 %, ned 1,0 fra uka før og ned hele 3,2 fra uke 42. Det er særlig P4 som har sikret seg andeler på bekostning av NRK, P4 hadde i uke 44 en markedsandel på 28,5 %. Det er opp 1,0 % fra uka før. Kanal 24 og Storbyradioen hadde begge en markedsandel på 3,7 % i uke 44. Det er ned for Kanal 24 og opp for Storbyradioen.

NRK hadde likevel en god oppslutning i uke 44. P1 gikk opp 0,3 til 50,1 %, mens P2 gikk opp en hel prosent til 9,6 % oppslutning. Størst økning hadde likevel P3, som gikk opp 10,2 til 11,7 %. P4 gikk også opp med 0,3 % til 35,3 % oppslutning. mens Kanal 24 og storbyradioen begge gikk opp 0,3 % til henholdsvis 11,2 og 11,5 %.

MARKEDSANDELER UKE 44 i %: ( uka før i parentes)
  • NRK TOTALT - 64,1 - (65,1)
  • NRK P1 - 53,0 - (55,0)
  • NRK P2 - 6,0 - (5,6)
  • NRK P3 - 5,1 - (4,5)
  • P4 - 28,5 - (27,5)
  • Kanal 24 - 3,7 -(4,1)
  • Storbyradioen - 3,7 - (3,3)

    Kilde: TNS Gallup



  •  Se også:

    London Q3 2006 - Enda dårligere for Capital
    31.10.06

     Søk i Radionytt:


    powered by FreeFind

     Nyhetsbrev

    Hold deg oppdatert med radionytt.no,s nyhetsbrev.

    NYHETSBREV

     Tips oss:

    Har du et nyhetstips?

    Post@radionytt.no




     TVNytt.no: