TikTok vil starte med radio og podkast

Radionytt.no - 11.11.2025 - Kyrre Dahl

Det sosiale mediet TikTok, som er mest kjent for korte videosnutter, har nå sine øyne på lydbransjen og vil satse på radio og podkast.

Den største amerikanske radioaktøren, iHeartMedia, går nå i samarbeid med TikTok for å lage et nettverk av podkaster, The TikTok Podcast Network og en egen radiokanal, TikTok Radio.

Det er noen av de store TikTok-stjernene som vil få lov til å være med på nettverket av podkaster. Det er snakk om nye podkaster som vil produseres av iHeart Media i New York, Los Angeles og Atlanta, skriver Hollywood Reporter. I studioene vil det også bli mulig å filme video.

TikTok Radio vil inneholde både TikTok-kreatører og personligheter fra iHeart Medias mange kanaler sammen med populære nye sanger og redaksjonelt innhold om musikken. - Dette skal bli en radiokanal der lytterne føler de kan scrolle som på TikTok, men med ørene, sier de to partnerne.

Hvem som blir programledere er ikke offentliggjort. De to selskapene beskriver samarbeidet som en mulighet til å utvikle nye inntektskilder og sponsormuligheter for kreatører og iHeartMedia ser på det som en måte å nå yngre lyttere på.

  • Mer om: Utenriks - alle saker

  • Følg oss på -


    Annonse