Det er nedgang over stort sett hele fjøla når vi sammenligner lyttertall for august 2024 med august 2023. Den totale nedgangen
er på rundt 5 %, men noe av det kan skyldes OL. Det forklarer antagelig også økningen for NRK Sport, som samtidig betyr økt markedsandel for NRK Totalt.
Det har nå vært mange måneder i 2024 der lyttertallene har vært lavere enn året før. Tallene er basert på PPM-målingen som Nielsen Media står bak.
LYTTERTALL AUGUST 2024 ( august 2023 ), dgl. oppslutning i %:
Totalt:
RADIO TOTALT: 57,3 - ( 60,0 )
NRK TOTALT: 37,7 - ( 39,9 )
P4-GRUPPEN: 22,5 - ( 23,9 )
BAUER MEDIA: 13,7 - ( 14,3 )
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 66,0 - ( 65,3 )
P4-GRUPPEN: 22,5 - ( 24,1)
BAUER MEDIA: 11,5 - ( 10,7 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
134 - (?)
Rating (%)
5,3 - ( 5,7 )
Enkeltkanaler:
NRK P1: 22,9 - ( 25,5 )
P4: 11,5 - ( 12,6 )
NRK P2: 6,3 - ( 7,2 )
NRK P1+: 6,1 - ( 5,9 )
Radio Norge: 4,8 - ( 5,0 )
NRK Nyheter 3,8 - (4,1)
NRK Sport 3,7 - (1,9)
P5 Hits: 3,6 - (4,0)
NRK P3: 3,3 - (3,7)
NRK mP3: 3,2 - (3,6)
NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning. (?) betyr at vi har ikke funnet tallet