Etter tre måneder på rad hvor lyttertallene har vært lavere enn året før, klarer april å løfte inntrykket litt. PPM-målingene fra Nielsen viser at den totale lyttingen var litt høyere i april 2024 enn den var i 2023. Det gir høyere oppslutning for P4-gruppen og særlig kanalen P5 Hits. Men, når det gjelder markedsandel er det NRK som vinner terreng. Nå skal man også huske at påsken var i mars i år, men i april i fjor.
LYTTERTALL APRIL 2024 ( i parentes april 2023 ), dgl. oppslutning i %:
Totalt:
RADIO TOTALT: 60,4 - ( 60,3 )
NRK TOTALT: 39,0 - ( 39,3)
P4-GRUPPEN: 24,5 - ( 23,9 )
BAUER MEDIA: 15,1 - ( 15,1 )
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 66,0 - ( 64,5 )
P4-GRUPPEN: 22,6 - ( 23,3 )
BAUER MEDIA: 11,4 - ( 12,2 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
132 - ( 138 )
Rating (%)
5,6 - ( 5,8 )
Enkeltkanaler:
NRK P1: 24,5 - ( 25,0 )
P4: 12,5 - ( 13,1 )
NRK P2: 6,9 - ( 7,1 )
NRK P1+: 6,2 - ( 6,1 )
Radio Norge: 5,6 - ( 4,9 )
P5 Hits: 4,6 - ( 4,3 )
NRK Nyheter: 3,6 - ( ? )
NRK P3: 3,5 - ( 3,6 )
NRK mP3: 3,3 - ( 3,4 )
NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning