Etter en høst med formidable lyttertall virker det som P3 har nådd toppen og de to siste ukene har det i stedet gått
litt nedover. På den ferskeste PPM-målingen fra TNS Gallup, for uke 48, har NRK P3 en markedsandel på 8.6 %. Uka før var det 8.7, mens kanalen i hele høst
stort sett har ligget over 9-tallet. Men, som nevnt før, det er usedvanlig gode tall for P3.
P4 er de som vinner mest på lyttertallene fra TNS Gallup. I uke 48 hadde P4 en markedsandel på 21,6 %. I høst har P4 stort sett hatt andeler på 20-tallet,
med noen få uker på 19. Radio Norge kan også være fornøyd med 11,4 % i uke 48, etter flere uker på 10-tallet.
NRK P1 har stabilisert seg på rundt 50 %, i uke 48 er tallet 50,2 % markedsandel, NRK P2 ligger på 5,0, som er omtrent som vanlig.
For lokalradioene er den største endringen at Metro Storby ikke lenger er med på målingene. Av de tre som er igjen er NRJ+ størst med 1,2 % markedsandel,
P5 har 1,1 % og Storbyradioen 0,8.
MRK: når en radio forsvinner vil markedsandelene bli fordelt på færre radioer, noe som generellt betyr at alle høyere tall enn de ellers ville fått, og tallene blir derfor ikke direkte
sammnelignbare med tidligere uker. Markedsandelen til Metro Storby var dog såpass liten (1-2 %) at det ikke får noen dramatiske konsekvenser for trenden i tallene.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt