NRK P3 kan glede seg over fortsatt høye lyttertall denne høsten. Forrige gang radionytt.no sjekket lyttertallene,
i uke 41, kunne vi slå fast at P3 gjør det veldg mye bedre enn både i vår og i fjor høst, og P3 har siden holdt koken.
I uke 41 hadde P3 en markedsandel på 9,6 %, høstens beste, og siden har kanalen holdt seg over 9.0, med unntak av en uke. I uke 46, som er den
siste offentliggjorte uka fra TNS Gallup, har NRK P3 en markedsandel på 9,5 %.
NRK P1 er, som alltid, landets desiderte mest populære radiokanal, med en markedsandel i uke 46 på 50,8 %. P1 har stort sett ligget over 50 %
markedsandel i hele høst. NRK P2 holder seg stabil og har hver eneste uke en markedsandel på 5-tallet.
For de kommersielle rikskanalene er det "business as usual", selv om P4 går litt opp og Radio Norge ned siden uke 41. I Uke 46 viser PPM-tallene at
P4 har en markedsandel på 20,3 % og Radio Norge 10,8 %.
Det er lokalradioene som står for den største overraskelsen, ettersom alle fire lokalradiogrupperinger går tilbake i uke 46, sammenlignet med uke 45.
På den annen side har Storbyradioen gjort det bra de siste ukene og var størst av de lokale i uke 45, med en andel på 1,7 %.
I uke 46 har Storbyradioen 0,9 %, NRJ+ 1,0 %, Metro Storby 0,9 % og P5 0,7 %. Man skal ikke legge altfor mye vekt på disse tallene, som går veldig opp
og ned. I løpet av de siste seks ukene har alle fire grupperinger vært innom toppen av lokalradiopallen.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt