|
| Diskusjon:
|
|
|
| Bruktbørsen:
|
|
|
| Jobb-børsen:
|
|
|
| Annonser:
|
|
|
| |
| Lyttertall: |
|
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Uke 16: Økning for Kanal 24
Det var mye gode lyttertall i forrige uke, men mest gledelig var nok oppgangen for
Kanal 24. NRK mistet markedsandeler.
|  |
|
RADIONYTT.NO - 26.04.06 - KYRRE DAHL
Kanal 24 hadde en daglig oppslutning på 9 % i uke 16,
ifølge tall fra TNS Gallup. Det er opp 3 % fra forrige måling, som var uke 14 (Det var
påskeferie i uke 15). Samtidig gikk markedsandelen opp fra 4 til 5 %. Ingen av tallene
er veldig gode, men Kanal 24 har sålangt i år ligget mye rundt 7-8% i oppslutning.
Det ble oppgang også for de fleste andre kanalene. P4 økte sin markedsandel fra
20 til 23 %, mens oppslutningen gikk opp fra 22 til 23 %. NRK P1 økte sin oppslutning
fra 38 til 41 %, mens P2 og P3 var helt stabile. Men markedsandelen til NRK
sank dramatisk i uke 16. NRK totalt mistet 6 % i andel og landet på bare 61 %
markedsandel, som er en av de dårligste ukene for NRK
For lokalradioene var det et blandet bilde. Markedsandelen for lokalradio samlet gikk
kraftig opp, fra 8 til 11 %, men Storbyradioen ( Radio 1 ) var den eneste gruppen som
tapte oppslutning fra 6 ti 5 %.
|
| Oppslutning i %
| uke 16
| uke 14
| |
| Radio Totalt
| 71
| 70
| |
| NRK Totalt
| 52
| 48
| |
| NRK P1
| 41
| 38
| |
| NRK P2
| 9
| 9
| |
| NRK P3
| 10
| 10
| |
| P4
| 23
| 22
| |
| Kanal 24
| 9
| 6
| |
| Storbyradioen
| 5
| 6
| |
| Jærradiogruppen
| 4
| 2
| |
| KILDE: TNS Gallup
|
| Markedsandel i %
| uke 16
| uke 14
| |
| NRK Totalt
| 61
| 67
| |
| P4
| 23
| 20
| |
| Kanal 24
| 5
| 4
| |
| Storbyradioen
| 4
| 3
| |
| Jærradiogruppen
| 1
| 1
| |
| Lokalradio totalt
| 11
| 8
| |
| KILDE: TNS Gallup
|
|
| | |
|
|
|
|