|
| Diskusjon:
|
|
|
| Bruktbørsen:
|
|
|
| Jobb-børsen:
|
|
|
| Annonser:
|
|
|
| |
| Lyttertall: |
|
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL
SISTE NYTT...INNENRIKS
UTENRIKS
|
Kanal 24 ble ukas vinner
I en uke med generell nedgang, markerer Kanal 24 seg som kanalen med oppgang.
Jærradiogruppen er for første gang større enn Radio 1.
|  |
|
RADIONYTT.NO - 28.03.06 - KYRRE DAHL
Etter en generellt god uke i uke 11, ble
det nedtur for de aller fleste i uke 12. Men, ifølge ukerapporten fra TNS Gallup
var det en kanal som utmerket seg positivt. Kanal 24 økte sin oppslutning fra
8 til 9 % og samtidig økte markedsandeler fra 4 til 6 %. uke 12 ble dermed en
god uke for Kanal 24.
Radiolyttingen generellt gikk ned fra 74 til 70 %. Dette får
størst utslag for P4 som går ned fra 25 til 22 % i oppslutning.
Markedsandelen falt også litt fra 21 til 20 %. NRK beholdt sin markedsandel
på 6 %, men alle kanalene falt i oppslutning. NRK P1 gikk fra 42 til 41 %,
mens P2 gikk fra 9 til 7% og P3 fra 10 til 9 %.
Lenger ned er lokalradio stabil med en markedsandel på 9 %.
Oppslutningen er stabil både for Storbyradioen, 6 % og Jærradiogruppen, 4%.
Men i markedsandel har det skjedd noe oppsiktsvekkende. Jærradiogruppen går opp
fra 3 til 4%, mens storbyradioen går ned fra 5 til 3 . Dermed er Jærradiogruppen
for første gang større i markedsandel enn Radio 1 og Energy.
|
| Oppslutning i %
| uke 12
| uke 11
| |
| Radio Totalt
| 70
| 74
| |
| NRK Totalt
| 49
| 52
| |
| NRK P1
| 41
| 42
| |
| NRK P2
| 7
| 9
| |
| NRK P3
| 9
| 10
| |
| P4
| 22
| 25
| |
| Kanal 24
| 9
| 8
| |
| Storbyradioen
| 6
| 6
| |
| Jærradiogruppen
| 4
| 4
| |
| KILDE: TNS Gallup
|
| Markedsandel i %
| uke 12
| uke 11
| |
| NRK Totalt
| 64
| 64
| |
| P4
| 20
| 21
| |
| Kanal 24
| 6
| 4
| |
| Storbyradioen
| 3
| 5
| |
| Jærradiogruppen
| 4
| 3
| |
| Lokalradio totalt
| 9
| 9
| |
| KILDE: TNS Gallup
|
|
| | |
|
|
|
|