FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  NETTRADIO:
Acast i samarbeid med Plan B
Stor vekst for podkastselskapet i Norge.

Mer om Nettradio

Christina Eriksen Fagernes. Foto: Plan B

RADIONYTT.NO - 04.02.21 - KYRRE DAHL


Det norske underholdningshuset PLAN-B velger Acast som kommersiell partner for å styrke sitt eksisterende podkasttilbud i det norske markedet.

PLAN-B utvikler og produserer podkaster og TV-konsepter, og er i dag assosiert med mer enn 40 av Norges største profiler. De produserer blant annet flere av landets største kommersielle podkaster som Jan Thomas og Einar blir venner, Truls & Hellstrøm – Tar munnen full og Åpen Journal med Katarina og Harald.

2020 var et godt år for Acast med flere annonsører, kreatører og lyttere enn noen gang tidligere. Til tross for den globale pandemien økte investeringen fra Acasts norske annonsører med hele 226%, og antall nye annonsører økte med 39% i 2020.

I tillegg gjorde Acast Norge flere betydelige rekrutteringer til sitt team i løpet av året, inkludert ansettelsen av Stine Stangenes Tellefsen som er ansvarlig for innholdsutvikling i det norske markedet. Hun ser på dette partnerskapet som en betydningsfull signering for både podkastskaperne og bransjen generelt.

Christina Eriksen Fagernes, daglig leder for PLAN-B TV og podkast, sier: - Teamet på Acast har allerede imponert oss med sitt kreative syn og kunnskap om markedet. Kombinert med de gode tekniske løsningene deres plattform er kjent for, har vi god tro på at vi sammen vil øke både lyttertall og annonsesalg. Vi har store forventninger til samarbeidet med Acast, og nå ser vi frem til å utforske mulighetene videre.


Stine Stangenes-Tellefsen. Foto: Acast

Stine Stangenes-Tellefsen, innholdssjef i Acast Norge, sier: - Den største leksjonen fra 2020 er at det går utrolig raskt å tilpasse seg en ny virkelighet, og vi har klart å skape et positivt momentum for dette året. Partnerskapet med PLAN-B er et ytterligere bevis på at vår strategi fungerer. Det styrker vår visjon om at vi vil hjelpe alle podkaster, store og små, med å nå publikumet de fortjener og få kompensasjon for det harde arbeidet de legger ned.

- I 2021 håper vi på sterk vekst i Norge, men fremfor alt vil vi fortsette å sette podkast-skaperne først og innovere bransjen ved å vise hvordan god podkastreklame skal høres ut. Vi har allerede hatt inspirerende møter med PLAN-B og gleder oss veldig til samarbeidet med den dyktige gjengen.” Gjennom valget av Acast som partner får PLAN-B tilgang til hele podkastselskapets tilbud – fra hosting og distribusjon, til unik lytterdata og innsikt. De vil også benytte seg av Acasts dynamiske annonseringsteknologi når det kommer til sponsoravtaler og annonsering, noe som gjør det mulig for annonsører å treffe målgruppene i sanntid. I dag har Acast salgsrettigheter til hele PLAN-B podkastkatalogen, som til sammen genererer nesten 1,5 millioner lyttere per måned, sier Stangenes Tellefsen.

I dag jobber Acast med flere av de største podkastprodusentene i Norge som Schibsted, Dagens Næringsliv, Discovery og Klynge, og er vert for flere store podkaster, alt fra Harm og Hegseth, Aftenpodden og den populære familiepodkasten Foreldrerådet til Treningspodden og Jeg kan ingenting om vin med Thomas Giertsen og Merete Bø.

I 2020 så Acast en stor tilstrømning av nye podkastskapere til plattformen, og i desember rapporterte Acast over 250 norske podkaster til den offisielle topplisten, Podtoppen.

Christina Eriksen Fagernes fortsetter: - Alle podkastene våre leverte strålende gjennom et utfordrende 2020. Nå ser vi frem til 2021, som vil være et investeringsår innenfor podkast for oss. Vi har styrket avdelingen med flere kreative krefter, og planlegger å lansere mellom fem og åtte nye podkasttitler i år.

  • Si din mening på: Facebook - Radionytt

  • Lytt til: Nettradio fra hele verden

  •   SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      LYTTERTALL:
    Diverse lyttertall
    Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
    Les mer...
























     PERSONVERN:
    Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
     NYHETSBREV:
    Meld deg på
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      REKLAMEPRODUSENTER:
    Radioreklame
    Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
    Les mer...
      SPILLELISTER:
    Hvilken låt?
    De hva og hvem som spilles på radio.
    Les mer...
      RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
    News in English
    Stories from the Norwegian radio industry, in English
    Read more....
     TVNYTT.NO:



    MER FRA TVNYTT.NO