FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  LYTTERTALL:
Opp og ned for radiolyttingen
Antall lytteminutter og rating øker, PPM-tallene for uke 23, 2020

Mer om Lyttertall


RADIONYTT.NO - 15.06.20 - Kyrre Dahl


Uke 23 ble en spesiell uke for radiolyttingen i Norge. Den daglige oppslutningen gikk ned, men de som hører gjør det såpass mye lenger at den samlede radiolyttingen faktisk gikk opp.

Det er uklart hva som gjorde at antall lytteminutter gjorde et hopp oppover i uke 23, men økningen var fordelt på alle de tre store aktørene.

Ser man på daglig oppslutning er Bauer den eneste gruppen som har fremgang og mye av det skyldes at Radio Norge gikk fram, i motsetning til NRK P1 og P4.

Når det gjelder økning i lytteminutter så er det særlig NRK P1+ og NRK Klassisk som skiller seg ut med stor fremgang i antall minutter som gjør at de klarer å fange lytterne i rundt 2 timer hver.

Selv om den daglige oppslutningen går litt ned øker altså antall lytteminutter såpass mye at ratingen går opp fra 6,2 til 6,3. Rating angir gjennomsnittlig lytting på minuttnivå, uttrykt som prosent av befolkningen

LYTTERTALL UKE 23, 2020 ( i parentes uke 22 ), daglig oppslutning i %:

RADIO TOTALT: 60,2 - ( 62,0 )

NRK TOTALT: 39,0 - ( 39,9 )

P4-GRUPPEN: 22,8 - ( 24,2 )

BAUER MEDIA: 14,2 - ( 14,0 )

Noen av kanalene:

NRK P1: 23,8 - ( 24,8 )

P4: 12,8 - ( 13,0 )

NRK P1+: 6.6 - ( 6,9 )

NRK P2: 5,6 - ( 5,5 )

NRK P3: 4,9 - ( 5,1 )

RADIO NORGE: 4,6 - ( 4,5 )

P5 HITS: 4,0 - ( 4,3 )

Vi melder generellt ikke de under 3,0 %

Markedsandeler: ( andel i % )

NRK TOTALT: 62,3 - ( 61,8 )

P4-GRUPPEN: 25,1 - ( 25,8 )

BAUER MEDIA: 12,6 - ( 12,4 )

Lytteminutter blant lyttere (min)

Uke 23: 150 - Uke 22: 144 - Uke 21: 144 - Uke20: 144 - Uke 19: 145

Rating (%)

Uke 23: 6,3 - Uke 22: 6,2 - Uke 21: 6,2 - Uke20: 6,2 - Uke 19: 6,2

SE OGSÅ: God uke for de kommersielle

Si din mening på vår: Facebook-side

Kilde: Nielsen Media Research

  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  LYTTERTALL:
Diverse lyttertall
Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
Les mer...




 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO