|
|
|
|
|
Radiolyttingen 10% ned i uke 2
Sammenlingning av PPM-tallene fra Nielsen for uke 2, 2019 mot uke 2,2020 Oppdatert
Mer om Lyttertall
|
|
RADIONYTT.NO - 22.01.20 - Kyrre Dahl
|
OPPDATERT: Ikke så dramatisk som det ser ut som Nielsen kommenterer lyttertallene
Radiolyttingen har gått kraftig ned det siste året. PPM-tallene, som Nielsen utarbeider, viser 10 % nedgang i den totale lyttingen
fra uke 2, 2019 til uke 2, 2020.
Den totale radiolyttingen i uke 2, 2019 ble målt til 68,9 % mens den bare ble målt til 62,7 i samme uke i år. Vi har bevisst ikke sammenlignet uke 1 mot uke 1, fordi det var uker der nyttårshelgen vil påvirke tallene. Uke 2 skulle være en normaluke både i år og i fjor.
P4-gruppen og Bauer Media har begge mistet lyttere, men det er NRK som har tapt mest det siste året. Det er mest tydelig når vi ser på kanalen NRK P1, som har gått fra 31,1 til bare 25,3 % på ett år. Det er en nedgang på 20 % på ett år.
Dette forandrer selvsagt også den interne konkurransen, der NRK har mistet markedsandeler, mens både P4-gruppen og Bauer Media har økt sine markedsandeler det siste året.
LYTTERTALL UKE 2, 2020 ( i parentes uke 2, 2019 ), daglig oppslutning i %:
RADIO TOTALT: 62,7 - ( 68,9 )
NRK ALLE: 41,2 - ( 47,6 )
P4-GRUPPEN: 24,4 - ( 27,3 )
BAUER MEDIA: 13,7 - ( 15,9 )
Noen av kanalene:
NRK P1: 25,3 - ( 31,1 )
P4: 13,1 - ( 15,3 )
NRK P1+: 6,4 - ( 7,4)
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 63,8 - ( 67,7 )
P4-GRUPPEN: 24,4 - ( 21,9 )
BAUER MEDIA: 11,8 - ( 10.5 )
SE OGSÅ:
Lyttertallene uke 2, 2019
Si din mening på vår: Facebook-side
Kilde: Nielsen Media Research
|
|
|
|
|
SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|