|
|
|
|
|
Radioreklame gjør det fortsatt bra i Sverige
Mens radio i Norge taper penger går svenske stasjoner så det suser
Mer om Økonomi
|
|
RADIONYTT.NO -23.05.19 - Kyrre Dahl
|
Omsetningen av radioreklame har økt med 2,8 % i løpet av de fire første månedene i år, sammenlignet med samme periode i fjor. Det viser tall fra Sveriges Mediebyråer. Den totale
Omsetningen av reklame ( i alle medier ) står omtrent på stedet hvil i den samme perioden, men april alene ga ny rekord i omsetning av reklame på 1,607 milliarder svenske kronor. Aldri før er det solgt så mye reklame i april, melder radionytt.se.
I april formidlet mediebyråene radioreklame for 67,3 millioner. Det er 3,9 % mindre enn i april i fjor, noe som kan ha sammenheng med at påsken falt i april i år.
I Norge gikk omsetningen av radioreklame gjenom mediebyråene ned fra 136,1 millioner kroner i 1.tertial 2018 til 120,4 millioner kroner i 1. tertial 2019. Dette er tall som gjelder til og med april.
Det tilsvarer en nedgang på rundt 12 %, ifølge Mediebarometeret som utarbeides av Mediebyråforeningen.
Det er en generell nedgang i annonseomsetningen i norske medier i den samme perioden med 5,6 %, men april måned alene ble noe bedre enn man fryktet:
LES OGSÅ: Radioreklame ned 12 % så langt i år
Kommenter gjerne denne saken på vår: Facebook-side
|
|
|
|
|
|
|
SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|