FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Markedsføring
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Nettradio
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk




JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  P4-GRUPPEN:
P4 vil måle effekten av radioreklame
Inngår avtale med Penetrace for å dokumentere at radioreklame virker

Mer om P4-gruppen

Analysesjef i P4, Aslaug Kalve, og Salg og Markedssjef i Penetrace, Elisabeth Frick

RADIONYTT.NO - 09.04.19 - Kyrre Dahl


P4-gruppen ønsker å kunne dokumentere effekten av radiokampanjer på en bedre og mer systematisk måte, og har derfor inngått et samarbeid med Penetrace.

For å sikre at den økende fragmenterte lyttingen måles korrekt, samt å fange opp veksten i nettradiolytting, bruken av smarthøyttalere og økt interesse for podcast, har NRK, Bauer Media og P4-gruppen gått sammen om en ny radiomåling gjennomført av Nielsen. Målingen dokumenterer hvor mange som hører på de ulike radiostasjonene, hvem som lytter og hvor lenge de lytter, og er et viktig verktøy både for kommersielle og redaksjonelle analyser, ikke minst for profesjonelle kjøpere av radiomediet.

Hele mediebildet endrer seg i en enorm fart, og mulighetene for komplisert sammensatte kampanjer stiller økende krav til dokumentasjon. Det er derfor helt sentralt å kunne tilby innsiktsfulle analyser på effekt, skriver P4-gruppen i en pressemelding.

Analysesjef Aslaug Kalve i P4-gruppen sier de siste årenes utvikling har gjort at det nå presser seg fram et behov for å måle effekt av radio på en bedre måte.

- Dokumentasjon av kampanjeeffekter er i dag et av de viktigste virkemidlene for synliggjøring av måloppnåelse. P4-gruppen har gjennom mange år etablert en solid effektdatabase, men tiden er nå inne for å ta steget videre. Det innebærer en mer strategisk tilnærming til dokumentasjon av radios effekt, ikke bare alene, men også målt opp mot og sammen med andre kanaler i kundens mediemiks, sier Kalve.

Salg og Markedssjef i Penetrace, Elisabeth Frick, bekrefter at det stilles høyere krav til dokumentasjon av effekt nå enn tidligere.

- Det holder ikke lengre å rapportere hvor mange som har sett eller hørt en kampanje. Mediene må bevise ROI for sine kunder og forsvare sin plass i mediemiksen. Over 7000 strukturerte kampanjemålinger i Penetrace muliggjør rapportering av snitt på tvers av bransjer, medier og annonsørens egen historie. Vi dokumenterer kampanjeeffekter på ulike parametere igjennom marketing funnel og har over en tiårs periode bygget en solid effektdatabase på tvers av ulike mediekanaler. Vi gleder oss nå skikkelig til å levere for P4-gruppen, sier Elisabeth Frick.

Analysesjef Aslaug Kalve sier P4 nå ser fram til å samarbeide med Penetrace, og at det er enkelt å forklare hvorfor valget falt på nettopp dem.

- Penetrace er unik i den forstand at selskapet er en uavhengig leverandør på effektdokumentasjon, og kan etter mange års strategisk arbeid med tester på tvers av ulike mediekanaler og bransjer tilby en solid benchmarkdatabase. For at test av effekt skal gi mening i dag må man ha en benchmark utover en selv å forholde seg til, avslutter Kalve.

  • LES OGSÅ: NENT Group børsnoteres 28. mars
  • Kommenter gjerne denne saken på vår: Facebook-side

  •   ANNONSER:
      BRANSJEANNONSER:
      SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
      RADIODAGER NORGE:
    De nominerte til Prix Radio 2019
    Her er hele listen over de nominerte til årets radiopriser.
    Les mer...
      POLITIKK:
    Produktplassering tillatt på radio
    Stortinget vedtok 11. juni endringer i kringkastingsloven.
    Les mer...
      P4-GRUPPEN:
    P6 Rock kåret tidenes beste rockealbum
    Vinner-bandet får en helt egen tribute-weekend denne helgen
    Les mer...
      POLITIKK:
    Ikke helt fornøyd med NRK i 2018
    NRK oppfyllte ikke alle krav til allmennkringkasting i fjor, mener Medietilsynet.
    Les mer...
      DIVERSE:
    Ny radio søker etter fullt radiostudio
    Radiostasjonen skal være med og bekjempe fattigdom på Madagaskar
    Les mer...
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      LYTTERTALL:
    Diverse lyttertall
    Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og andre landet
    Les mer...
























     PERSONVERN:
    Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
      BRANSJEANNONSER:
      RADIODAGER NORGE:
    Prix Radio 2019
    Her er hele listen over de nominerte til årets radiopriser.
    Les mer...
      REKLAMEPRODUSENTER:
    Reklameprodusenter for radio
    Sjekk vår oppdaterte oversikt over stemmer og produsenter av radioreklame
    Les mer...
      RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
    News in English
    Stories from the Norwegian radio industry, in English
    Read more....
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      ANNONSER:
      DIVERSE:
    Tilbyr flere stemmer
    Hanne Fleischer nyeste stemme i programavdelingen til Radionyhetene.
    Les mer...
      NETTRADIO:
    Noe å lytte på?
    På LYTTE.NO finner du P1 og alle de andre kanalene til NRK
    Les mer...
     TVNYTT.NO:



    MER FRA TVNYTT.NO
      NYTTIGE LINKER:
    Finanssans.no
    Sammenlign forbrukslån fra flere banker
      NYTTIGE LINKER:
    Sindre Møllerhaug er fast kommentator med egen blogg: www.smsindre.no
    Sindre driver også eget datafirma. Sjekk hjemmesiden www.sindremollerhaug.no