FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  NRJ
  Markedsføring
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  DAB
  Nettradio
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk




JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  KOMMENTAR:
Jeg prøvde radioreklame, men det virket ikke
Sindre Møllerhaug kommenterer landskonferansen til Norsk lokalradioforbund

Mer om Kommentarer


RADIONYTT.NO - 28.04.17 - Kommentar


Mrk: Tittel hentet fra foredrag på landskonferansen til NLR

Annonsering på radio fungerer sånn at vi snakker om vedkommendes reaksjon. Veldig få skal kjøpe det produktet som annonseres for på ei uke. Lytterne glemmer annonsen, for de går ikke rundt og husker på en radioreklame, og da må radioreklamen gjentas flere ganger.

Radio er ikke utsatt for reklamevegring. Eksempelvis ei avis da leseren blar rett forbi reklamen uten å se etter hva det er. De ser at det er reklame og blar videre uten å se hva det er for noe.

Forbrukersnitt for nettavis er 3 minutter og folk kommer borti reklamen med uhell. Reklameblindhet på nett er utviklet.

Folk ser på tv som aldri før. Når reklamen kommer ser ikke alle reklamen, men det er innebygd i prisen. Mange som ser på tv gjør andre ting enn å se på tv i reklamepausen.

Det fine med radio er at folk hører på hele tiden. Radiolyttingen har vært stabil siden 60-tallet og det går veldig bra med den bransjen. For folk er radio viktig i bil og radiokanalene fokuserer på bil, og det påvirket lyttingen i Nordland når alle rikskanalene slukket.

Radioreklame er ikke utsatt for reklamevegring, fordi reklamen krever sin oppmerksomhet når den blir hørt. Det fungerer på samme måten med kinoreklame, da seerne sitter med sete mot skjermen som reklamen blir vist på.

Det kan være ulønnsomt å ikke tenke på målrettingen, sånn at lytteren ikke tenker at det er dårlig reklame, irelevant eller lei. For eksempel hvis lytteren skal feste med venner, kjøper han det billigste ølet. Men i et selskap med familien tenker han mer på smaken og kjøper to pills.

En annen ting er at radioreklamen må ikke inneholde musikk eller bakgrunnseffekter. Kortvarige kampanjer er risikabelt, for veldig få skal kjøpe det produktet på ei uke. Reklamen må gjentas over lang tid sånn at folk etterhvert tar kontakt og vil kjøpe noe.

Kommentaren er skrevet av Sindre Møllerhaug, ivrig radioentusiast fra Haugesund. Besøk gjerne hjemmesiden hans: www.sindremollerhaug.no.

Si din mening på vår: Facebook-side


NYHETSBREV:

Skriv inn din epost-adresse i boksen ved siden av og få radionyhetene på epost.
FEILMELDING! På grunn av misbruk har vi måttet stoppe den automatiske innmeldingen av nyhetsbrevet. Se nedenfor for hvordan du kan melde deg på:

Send en EPOST til

nyhetsbrev krøll alfa radionytt.no

- Skriv Påmelding i tittelfeltet og vi ordner resten.
Vi beklager, vi jobber med å finne et bedre system
  ANNONSER:
  BRANSJEANNONSER:
  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
  RADIODAGER NORGE:
Her er vinnerne av Prix Radio 2018
Disse vant årets radiopriser under Radiodager.
Les mer...
  RADIODAGER NORGE:
Mimrestund med Pat Sharp
Mest kjent i Norge fra TV på 80-tallet, men Sharp har lang bakgrunn fra radio.
Les mer...
  VI FØLGER RADIODDAGER - LIVE HER PÅ RADIONYTT.NO:




  RADIODAGER NORGE:
Stor tro på smarthøytalere
Både Google og radiobransjen har tro på de smarte radioboksene som kommer nå, på Radiodager
Les mer...
  TVNYTT.NO:
Ny sjef for P4 og TV3
NENT Group har utnevnt Vegard Klubbenes Drogseth som administrerende direktør
Les mer...
  BAUER MEDIA:
NRK vil stoppe Finn Bjelke
Reagerer på at Vinyl vil sende Popquiz samtidig om NRK gjør det.
Les mer...
  UTENRIKS:
Danmarks Radio kutter tre radiokanaler
Statskanalen må spare penger og 400 ansatte mister jobben
Les mer...
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  LYTTERTALL:
LYTTERTALL NORGE OG UTLANDET-
Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og andre landet
Les mer...
  DIGITALRADIO: TIL KATEGORIEN
DIGITALRADIO
Her finner du siste nytt om DAB og annen digitalradio
Les mer...
  KOMMENTAR:
KOMMENTARER PÅ AKTUELLE SAKER
Her finner du blant annet kommentarer fra Sindre Møllerhaug
Les mer...
  RIKSRADIO - NRK:
NRK - P1, P2, P3 og andre kanaler
Her finner du siste nytt om radiokanalene til Norsk rikskringkasting
Les mer...




 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  ANNONSER:
  DIVERSE:
Tilbyr flere stemmer
Hanne Fleischer nyeste stemme i programavdelingen til Radionyhetene.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Reklameprodusenter for radio
Sjekk vår oppdaterte oversikt over stemmer og produsenter av radioreklame
Les mer...
  NETTRADIO:
LETER DU ETTER NRK?
På LYTTE.NO finner du P1 og alle de andre kanalene til NRK
Les mer...
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO
  NYTTIGE LINKER:
Finanssans.no
Sammenlign forbrukslån fra flere banker
  NYTTIGE LINKER:
Sindre Møllerhaug er fast kommentator med egen blogg: www.smsindre.no
Sindre driver også eget datafirma. Sjekk hjemmesiden www.sindremollerhaug.no