FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  LYTTERTALL:
Digitale kanaler fosser fremover
Lyttertall uke 46, 2014 - PPM-undersøkelsen

Mer om Lyttertall


RADIONYTT.NO - 20.11.14 - Kyrre Dahl


Småkanalene til NRK, som P1+, er de som går mest fram på lyttertallene fra TNS Gallup. På de offisielle PPM-målingene de siste ukene har NRK Andre ligget opp mot 10 % markedsandel, nesten i ryggen på Radio Norge.

Nå er ikke NRK Andre en radiokanal, men en gruppe samlet av NRK`s andre kanaler, både digitale og FM-kanaler. Det er Alltid Nyheter på FM og digital, Nrk mP3 på FM og digital, NRK Sport, NRK Klassisk, Seniorkanalen P1+ og NRK P13. De sistnevnte sender kun digitalt.

I uke 46 hadde NRK andre en markedsandel på 9,2 %, som faktisk er ned fra uka før da småkanalene hadde en andel på 9.7 %. De siste 10 ukene har NRK andre stort sett ligget over 9 % markedsandel og over 500 000 daglige lyttere. For å sette dette i perspektiv hadde NRK Andre kun 6,6 % andel i uke 21 og 8,1 % i uke 5, 2014, som er den første uken disse kanalene ble offentliggjort på disse målingene.

Holder de kursen ligger NRK Andre an til å bli den tredje største kategorien på målingen. Radio Norge hadde bare 9,9 % andel i uke 46, men det må understrekes at de har ligget over 10 % i alle foregående uker.

NRK P1 er fortsatt størst i landet med 45,3 % markedsandel, P4 er nummer 2 med 19,3 %. Begge deler er relativt normale tall sammenlignet med de siste ukene. NRK P2 har 4.3 % og NRK P3 6,8. Det er interessant å notere at NRK P3 og NRK Andre var jevnstore på våren, men nå er Andre godt foran.

Lokalradio ledes for tiden av Storbyradioen, som i uke 46 hadde en nasjonal markedsandel på 2,3 %. Dette er det beste resultatet for Radio 1 og co. de siste ukene. Også P5 har høstens beste uke, med en markedsandel på 1,5 %. NRJ+ er nede på tredjeplass i denne målingen på 1,3 % andel. Nå skal det legges til at tallene for lokalradio er små og hopper veldig opp og ned. Forrige uke var NRJ størst, for eksempel.

Kilde: TNS Gallup

Se også: Hvem vant radiosommeren 2014?

  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  LYTTERTALL:
Diverse lyttertall
Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
Les mer...




 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO