FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  LYTTERTALL:
OL-nedtur for de kommersielle
Lyttertall, PPM, uke 8, 2014

Mer om Lyttertall


RADIONYTT.NO - 26.02.14 - Kyrre Dahl


Ikke overraskende vant NRK mange lyttere på sine OL-sendinger. Nå har TNS Gallup offentliggjort PPM-tallene for OL-ukene og her går det mer konkret fram hvor stor nedgangen har vært for de andre kanalene.

NRK P1 hadde i uke 8 en markedsandel på 51,0 % og uka før 49,5 %. Dette er de to OL-ukene. De to ukene før det var markedsandelen 45.0 og 45.7 %. Målt i antall lyttere hadde P1 i OL-ukene 1,85 og 1,86 millioner lyttere daglig mot 1,63 og 1.68 i ukene før.

Lyttertallene er lagt om i år, slik at NRK`s nisjekanaler er i en egen post, NRK Andre. Dessverre er det for få data i denne posten til å si noe om OL-effekten, men NRK Andre hadde en markedsandel i OL-ukene på 8,5 og 8,9 %. Dette inkluderer NRK Sport.

For de kommersielle var OL en nedtur. P4 hadde i uke 8 en markedsandel på 17,3 % og uka før 17,9. I ukene før OL begynte hadde P4 en andel på 19,2 og 19,5 %.

Radio Norge hadde en lignende nedtur, med 8.8 % markedsandel i uke 8 og 9,6 uka før. I ukene før OL klarte Radio Norge en markedsandel på 10.9 og 10.6 %. Nedgangen er markert, men samtidig viser tallene at ikke alle lytterne var opptatt av OL.

Også NRKs egne kanaler P2 og P3 gikk litt ned under OL, mens tallene er litt mer blandet for lokalradioene. Storbyradioen gikk faktisk oppover mens P5 holdt seg stabile. NRJ, som lenge har vært størst blant de lokale, tapte såpass mye andeler at i uke 8 var faktisk Storbyradioen størst.

Kilde: TNS Gallup


  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  LYTTERTALL:
Diverse lyttertall
Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
Les mer...




 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO