Radio 1 og deres samarbeidspartnere gleder seg helt sikkert over at
høsten er kommet. I uke 34, som er den første hele uka for mange skoler og arbeidsplasser, klarte
Storbyradioen å nesten doble sin markedsandel. Tall fra TNS Gallup viser at Storbyradioen hadde en
markedsandel på 3,0 % i uke 34 mot 1,7 uka før. Uke 34 er den beste uka siden før sommeren for Radio 1 og co.
Samtidig går Kanal 24 ned, etter svært bra tall i forrige uke. En markedsandel på 4,7 % i uke 34
er lite mot 7,3 % i uke 33, men det var heller forrige ukes tall som var unormale. P4 går opp denne uka, med
over 2 prosentpoeng til en markedsandel på 21,8 %.
Forskjellen er små for NRK-kanalene. P1 er stabil på 58,4 %. P2 er stabil på 4,3 %, mens P3
har en tilbakegang i uke 24 til 5,2 %. Den daglige oppslutningen følger sånn
nogenlunde forandringene i markedsandeler.
|
|