  | 
 |  
  
     
      
        
          | 
             
          
 | 
          
 
 
|   | 
  
                |  Nyheter - Innenriks:   | 
               
              
 
|   
             
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2007
   SISTE NYTT...INNENRIKS
 
UTENRIKS
 |  
           
 
Radio holder seg best om sommeren
  
Alle medier har mindre reklame om sommeren, men radio klarer seg best av alle. 
  
 |   
 | 
 
 
 |  
 
 - RADIONYTT.NO - 08.06.07 - Kyrre Dahl
  
Reklameinvesteringene faller radikalt 
i alle kanaler om sommeren.
samtidig er det svært mange nordmenn som er hjemme, vi har mer penger disponibelt og 
vi bruker mer av dem sammenlignet med resten av året. Det kom fram under et foredrag om 
forbruk, mediebruk og reklameinvesteringer denne uka, ved avdelingsleder Ingvar Sandvik 
i TNS Gallup.
  Annonsørene skyr sommeren som pesten, men ifølge Sandvik er det liten grunn til det. 
I alle kanaler er det langt færre annonser, der TV faller med nesten 46 % sammenlignet med en 
gjennomsnittsmåned. De øvrige mediene har ca. 30 % nedgang i juli, men radio klarer seg 
¨desidert best med en nedgang på under 10 %, ifølge reklamestatistikk fra AC Nielsen.
  Sandvik poengterte i sitt foredrag blant annet at det er få annonsører som utnytter 
muligheten i et marked hvor støyen er betydelig lavere. Det er heller ingenting som tyder på fol 
husker reklame dårligere om sommeren enn ellers i året. 
  Det er heller ikke slik at at folk slutter å forbruke media om sommeren. 
Folk leser faktisk flere aviser om sommeren enn ellers i året, og det selges 
ekstra mange blader. . Radiolyttingen er bare 
marginalt lavere enn ellers i året, og lyttertiden går opp totalt. TV og Internett er derimot 
ikke spesiellt populært for ferierende nordmenn. Alle indikasjoner tilsier at 
markedet også finnes om sommeren, mener Sandvik
  Pressemelding
  
 |  
 
 |  
| 
 |  
  
 |  
| 
 |  
  
  
 |  
 
 
  
 |  
 |    |  
  
 | 
            
           | 
	
	
	  | 
 
 
 
	
             |  
       
     | 
   
 
 | 
 
 |