Nyheter - Innenriks:
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2006    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

Radio 1 forandrer på reklamesalget

Nå er det PPM-tall som skal fastsette prisen på reklame på Radio 1-stasjonene.




RADIONYTT.NO - 08.12.06 - KYRRE DAHL
Fra 1. januar går Storbyradioen over til ny prismodell. Prisen skal heretter fastsettes ved hjelp av PPM-målinger. Dette vil gjelde Radio 1-stasjonene i Oslo, Bergen, Stavanger og Trondheim, samt The Voice.

"Fra å basere oss på historiske lyttertall går vi over til å prise spotter ved hjelp av PPM-målinger. Dette betyr at vi garanterer et gitt antall lyttere innenfor den kampanjeperioden som er avtalt, leverer vi for mye blir det tilgodesett annonsør, leverer vi for lite skal vi levere det som mangler på neste kampanje.", heter det i en pressemelding fra SBS Radio, som eier Radio 1 og The Voice.

"Annonsørene får større sikkerhet for investeringene på radio, og reklamekjøpet blir mer eller mindre identisk med slik man er vant til å kjøpe TV-reklame.", opplyser Commercial Director Jan Karlsen. Fra samme dato vil ikke lenger NRJ og Klem Fm være en del av Storbyradioens nettverk.


Vil du høre mer på radio?

Klikk her for å kjøpe radio


Vi samarbeider med Best-Buy, som er Experts nettbutikk.
TIPS ANDRE OM DENNE SAKEN
E-post:







 Se også:

Mozartperler som podcast
07.12.06

 Søk i Radionytt:


powered by FreeFind

 Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert med radionytt.no,s nyhetsbrev.

NYHETSBREV

 Tips oss:

Har du et nyhetstips?

Post@radionytt.no



 Annonsere:

Er du interessert i annonsere på radionytt.no?

Annonse-Info


 TVNytt.no: