Annonser:



 Nyheter - Innenriks:
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2006    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

Internett dobbelt så stort som radio

Omsetningen av reklame på internett er då nesten dobbelt så stor som på radio, det viser ferske tall fra MIO.



RADIONYTT.NO - 13.10.06 - KYRRE DAHL
Ifølge MIO`s mediebarometer har radioreklame gått ned med 6,8 % så langt i år, mens omsetningen av reklame via internett har økt med hele 62,7 %. Dermed er Internett nå nesten dobbelt så stort som Radio.

I perioden fra januar til september ble det solgt radioreklame for 206 millioner kroner, mens internett fikk 399 reklamemillioner i samme tidsrom. Totalt for alle medier har omsetningen økt med 11,4 % sammenlignet med samme periode i fjor. TV har nå gått forbi dagspresse som største mediekanal, men forskjellen er liten og begge har en økning sammenlignet med i fjor.

MIO`s Mediebarometer er en månedlig statistikk fra Mediebyråenes Interesseorganisasjon. Tallene viser netto utfakturert medieomsetning.
Vil du høre mer på radio? - Kjøp radio her!
TIPS ANDRE OM DENNE SAKEN
Til E-post-adresse:



 Se også:

Kandidatene til årets radionavn
13.10.06

 Søk i Radionytt:


powered by FreeFind

 Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert med radionytt.no,s nyhetsbrev.

NYHETSBREV

 Tips oss:

Har du et nyhetstips?

Post@radionytt.no



 Annonsere:

Er du interessert i annonsere på radionytt.no?

Annonse-Info