Diskusjon:
 Bruktbørsen:
 Jobb-børsen:

 Nyheter - Innenriks:
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2006    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

Stabilt 1. kvartal for P4

Både omsetningen og overskuddet i 1. kvartal var omtrent som i fjor for Kalle Lisberg og P4.


RADIONYTT.NO - 28.04.06 - KYRRE DAHL
P4 gjør det greit, med et overskudd på 11,2 millioner kroner i første kvartal i år, mot 10,6 millioner kroner i samme periode i fjor. Omsetningen er enda mer lik fjoråret, med 59,2 millioner kroner i 1. kvartal i år, mot 59,1 i samme periode i fjor.

Adm.dir. Kalle Lisberg er rimelig tilfreds med åpningen på året; "`Vi kunne selvsagt ønsket oss en sterkere inntektsvekst, men vi skal ikke glemme at vi tross alt har overgått fjoråret som var vårt aller beste første kvartal noensinne`, sier han. Han peker dessuten på at årets første kvartal ble svekket av tilbakeholdenhet hos reklamekjøperne under vinter-OL og av at den gode påskeuken i år falt i annet kvartal.", sier Lisberg i en børsmelding.

Han sier imidlertid at det ikke er til å komme fra at radio og enkelte andre mediekanaler åpenbart har lidd litt av den voldsomme fokus som internett har nytt godt av hos medie-byråene den siste tiden. MIO-tallene viser derfor en tilbakegang for radio på hele 12%, men P4 har klart å kompensere for den reduserte omsetningen fra mediebyråenes ved å øke direktesalget. `Heldigvis er det mange reklamekjøpere som har gode erfaringer med å reklamere på P4, og som vet at vi er et av de mest kostnadseffektive mediene som finnes. De velger å bruke oss selv om mediebyråene tenker på andre ting`, smiler Lisberg.

Han legger til at de nye elektroniske lyttermålingene som introduseres medio mai forhåpentligvis vil bidra til å gi radioreklamen det fokus den fortjener igjen. De foreløpige tallene tyder på at den daglige lyttingen generelt sett er større enn hva de tidligere spørreundersøkelsene har klart å få frem. Dette øker den dokumenterte daglige dekningen og er positivt for radiomediets funksjon som reklamekanal. `Jeg tror hele radiobransjen gleder seg til å presentere de nye lyttertallene` sier Lisberg med et lurt smil.

P4s lyttertall i første kvartal var på samme nivå som i forrige kvartal med en daglig lytter- oppslutning på hverdag er på 24% og en markedsandel av all radiolytting på 21%. I den kommersielt sett mest interessante aldersgruppen fra 20 - 50 år var P4 fortsatt størst i landet i første kvartal med en markedsandel på 30% i dette segmentet. Dette er over fire ganger så stor markedsandel som de kommersielle konkurrentene som begge har 7% i dette segmentet.


TIPS ANDRE OM DENNE SAKEN
Til E-post-adresse:



 Se også:

Anders og Lars vil til topps på VG-lista
28.04.06

 Søk i Radionytt:


powered by FreeFind

 Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert med radionytt.no,s nyhetsbrev.

NYHETSBREV

 Tips oss:

Har du et nyhetstips?

Post@radionytt.no



 Annonsere:

Er du interessert i annonsere på radionytt.no?

Annonse-Info

 Annonser: