Diskusjon:
 Bruktbørsen:
 Jobb-børsen:
 Annonser:



 Lyttertall:
TILBAKE TIL.....LYTTERTALL    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

Uke 16: Økning for Kanal 24

Det var mye gode lyttertall i forrige uke, men mest gledelig var nok oppgangen for Kanal 24. NRK mistet markedsandeler.


RADIONYTT.NO - 26.04.06 - KYRRE DAHL
Kanal 24 hadde en daglig oppslutning på 9 % i uke 16, ifølge tall fra TNS Gallup. Det er opp 3 % fra forrige måling, som var uke 14 (Det var påskeferie i uke 15). Samtidig gikk markedsandelen opp fra 4 til 5 %. Ingen av tallene er veldig gode, men Kanal 24 har sålangt i år ligget mye rundt 7-8% i oppslutning.

Det ble oppgang også for de fleste andre kanalene. P4 økte sin markedsandel fra 20 til 23 %, mens oppslutningen gikk opp fra 22 til 23 %. NRK P1 økte sin oppslutning fra 38 til 41 %, mens P2 og P3 var helt stabile. Men markedsandelen til NRK sank dramatisk i uke 16. NRK totalt mistet 6 % i andel og landet på bare 61 % markedsandel, som er en av de dårligste ukene for NRK

For lokalradioene var det et blandet bilde. Markedsandelen for lokalradio samlet gikk kraftig opp, fra 8 til 11 %, men Storbyradioen ( Radio 1 ) var den eneste gruppen som tapte oppslutning fra 6 ti 5 %.

Oppslutning i %
uke 16
uke 14
Radio Totalt
71
70
NRK Totalt
52
48
NRK P1
41
38
NRK P2
9
9
NRK P3
10
10
P4
23
22
Kanal 24
9
6
Storbyradioen
5
6
Jærradiogruppen
4
2
KILDE: TNS Gallup
Markedsandel i %
uke 16
uke 14
NRK Totalt
61
67
P4
23
20
Kanal 24
5
4
Storbyradioen
4
3
Jærradiogruppen
1
1
Lokalradio totalt
11
8
KILDE: TNS Gallup


 Se også:

Uke 14: Nedtur for P1 og Kanal 24
11.04.06

 Søk i Radionytt:


powered by FreeFind

 Nyhetsbrev

Hold deg oppdatert med radionytt.no,s nyhetsbrev.

NYHETSBREV

 Tips oss:

Har du et nyhetstips?

Post@radionytt.no



 Annonser: