Nyheter:
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2004    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

Radioreklame øker mest

Omsetningen av radioreklame økte mest av alle mediekanaler i de to første månedene i år. Det viser tall fra MIO.



RADIONYTT.NO - 17.03.04 - KYRRE DAHL
Reklameomsetningen på radio økte med 33,3 % i januar og februar i år, sammenlignet med de to første månedene i fjor. Ifølge tall fra mediebyråenes Interesseorganisasjon (MiO) var formidlingen av radioreklame via byråene på 35,6 millioner kroner i de to første månedene i år, opp fra 26,7 millioner i fjor.

Også internett gjorde det bra i de to første månedene i år. En oppgang på 28,4 til en omsetning på 33,5 millioner kroner, gjør at internett og radio er jevnstore. TV gikk derimot tilbake med 4,5 %, mens dagsavisene gikk fram 7,5 %. Dermed er avisene større enn TV. Den totale omsetningen av reklame økte med 3,1 %.

MIO: Tallene viser netto utfakturert medieomsetning (Etter alle rabatter, men før eventuell separat avregnet byråprovisjon).




 FORRIGE SAK:

Kjøper radio som aldri før
17.03.04

 SØK:


powered by FreeFind

 TIPS:

Har du et tips til oss?

Post@radionytt.no