Nyheter:
TILBAKE TIL.....INNENRIKS 2002    SISTE NYTT...INNENRIKS   UTENRIKS

Radio ned 19 % sålangt i år

Omsetningen av radioreklame har gått ned med 18,6 % i årets første 8 måneder. Det viser tall fra Mediebyråenes Interesseorganisasjon (MIO).


RADIONYTT.NO - 17.09.02 - KYRRE DAHL
Marerittet fortsetter for de kommersielle radiokanalene. Sålangt i år er nedgangen i omsetning på 18,6 %, sammenlignet med de åtte første månedene i fjor. Men, det er likevel adskillig bedre enn for en måned siden. Etter årets første sju måneder var nedgangen for radio på 19,8 %, skriver Kampanje. Tallene er hentet inn av MIO, og gjelder omsetning etter rabatter.

Radio er på ingen måte alene om å slite for tiden. Totalt har annonseringen gått ned med 10,3 % i årets første måneder for alle medier. Dagspressen har hatt en solid tilbakegang på 14,3 %, mens fagpressen har det dårligste resulatet av alkle, med en nedgang på 19,1 %. Internett og Kino gjør det derimot svært bra sålangt i år, med en oppgang på henholdsvis 28,5 og 48,3 %.

 Relaterte saker

  • Radioreklame opp 2 % i juli
    22.08.02
  • Radioreklame ned 19 % i juni
    24.07.02

  •  Søk i radionytt.no


    powered by FreeFind

     Nyhetsbrev

    Hold deg oppdatert!

    Info og påmelding

     Tips radionytt.no

    Har du et tips til oss?

    Post@radionytt.no