P4 har ansatt ny salgsdirektør

08.01.2024 - RADIONYTT.NO - Kyrre Dahl

Andreas Størmer-Nilsen er ansatt som ny salgsdirektør i P4. Han mener radioreklame står sterkt i mediemiksen


Andreas Størmer-Nilsen. Foto: P4

Størmer-Nilsen kommer fra stillingen som salgs- og markedsdirektør i Mediehuset Nettavisen. Der har han blant annet bygget opp en ny kommersiell avdeling etter Amedias oppkjøp av selskapet, og bidratt til avisens sterke vekst de siste fire årene, skriver P4 i en pressemelding.

Størmer-Nilsen har også bakgrunn fra selskaper som Storebrand, Egmont og Finn, og dette gjør at han sitter på en unik bransjekunnskap som både mediekjøper- og selger. Det mener ansvarlig redaktør og administerende direktør i P4-gruppen, Kenneth Andresen, som er veldig glad for at Størmer-Nilsen nå er med på laget.

- Jeg er sikker på at han med sin brede ledererfaring fra både kunde- og mediesiden vil bidra til å ytterligere styrke et fra før svært kompetent og dyktig kommersielt miljø. Ikke minst vil han tilføre oss erfaring fra det digitale, et området hvor vi ser mange nye og spennende muligheter for lyd. Radio har vært en av vekstvinnerne de siste tre årene, og med Andreas får vi en kommersiell leder som vil sørge for å opprettholde den sterke veksten og posisjonen vi har i markedet, sier Kenneth Andresen.

Andreas Størmer-Nilsen tiltrer i stillingen 16. januar, og han ser frem til å ta fatt på jobben som P4-gruppens nye salgsdirektør.

- Jeg er veldig glad for å få muligheten til å bidra hos en av hjørnestenene i norsk mediebransje. Jeg mener radioreklame står sterkt i mediemiksen og er en særs viktig faktor for å sikre reklameoppmerksomhet. Selv kjenner jeg foreløpig produktene kun fra kjøpssiden, og jeg er derfor ydmyk overfor den sterke kompetansen som besittes av teamet hos P4. Nå gleder jeg meg til å komme i gang, sier Størmer-Nilsen.

  • Mer om: P4-gruppen

  • Følg oss:     -  RSS:


    Annonse