Påsken førte til noen forandringer i lyttertallene, det viser PPM-tallene fra Nielsen som dekker både påskeuka og uka etter. Den totale lyttingen gikk, ikke overraskende, noe ned, og de fleste kanaler gikk også ned, med et hederlig unntak: NRK P1+. Påsken fikk imidlertid nordmenn til å droppe NRK Nyheter som nå er forbigått av flere kanaler. I selve påskeuka var det P4-gruppen som økte sin markedsandel.
LYTTERTALL UKE 16, 2022 ( i parentes uke 15 - uke 14 ), dgl. oppslutning i %:
Totalt:
RADIO TOTALT: 59,6 - ( 56,2 - 61,1 )
NRK TOTALT: 39,4 - ( 37,2 - 40,2 )
P4-GRUPPEN: 22,7 - ( 20,7 - 23,3 )
BAUER MEDIA: 13,5 - ( 12,0 - 14,1 )
Markedsandeler: ( andel i % )
NRK TOTALT: 65,1 - ( 64,3 - 66,5 )
P4-GRUPPEN: 23,8 - ( 25,3 - 23,1 )
BAUER MEDIA: 11,2 - ( 10,4 -10,4 )
Lytteminutter blant lyttere (min)
139 - ( 145 - 145 )
Rating (%)
5,8 - ( 5,7 - 6,1 )
Enkeltkanaler:
NRK P1: 24,3 - ( 23,5 - 24,5 )
P4: 12,0 - ( 10,9 - 12,5 )
NRK P1+: 6,6 - ( 6,6 - 6,5 )
NRK P2: 6,2 - ( 5,7 - 6,8 )
P5 Hits: 4,6 - ( 3,6 - 4,3 )
Radio Norge: 4,4 - ( 3,8 - 4,6 )
NRK P3: 4,0 - ( 3,0 - 3,7 )
NRK Nyheter: 3,5 - ( 2,8 - 4,3 )
NRK mP3: 3,2 - ( 3,2 - 3,6 )
NB: Utdrag av kanaler, alle som ikke er med har mindre enn 4,0 % oppslutning