FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  ØKONOMI/MARKED:
Radio og lyd opp med over 20 %
Første tertial i år ble vesentlig bedre enn i fjor, viser det ferske mediebarometeret.

Mer om Økonomi og markedsføring


RADIONYTT.NO - 14.05.21 - Kyrre Dahl


Mediebarometeret fra Mediebyråforeningen for årets første fire måneder er nå klart. Barometeret viser en klar positiv utvikling i forhold til fjoråret.

Første tertial byr på en oppgang på 8,9 prosent sammenlignet med samme periode i fjor. Dette gjelder samlet omsetning av reklame gjennom mediebyråene.

For radio er tallene enda mer gledelige. Kategorien Lyd, som er podkast + radio, er i årets første tertial hele 20,9 % høyere enn i samme periode i fjor. Da må man huske at mars og april 2020 ble hardt rammet av den første koronabølgen.

Det ble omsatt lydreklame for 124,6 milllioner kroner i årets første fire måneder, mot 103,7 millioner kroner i radioreklame i første tertial i fjor. Det er nytt av året av podkast også regnes inn i tallene.

Barometeret viser reklameomsetningen via mediebyråene i Norge. Isolert sett var oppgangen i april måned på 37,1 prosent. I fjor viste april måned en nedgang på hele 42,9 prosent. Etter årets fire første måneder av 2020 var nedturen på 17,8 prosent sammenlignet med de første fire månedene i 2019.

- Men i april i fjor var det nok mer negativitet og dårlig med lys i tunnelen. Pandemitiden i april i år er nok litt annerledes. Nå er det nok mange som tror at covid-19-situasjonen snart ser slutten - i alle fall at mye åpnes nå før sommeren, sier daglig leder Merete Mandt Larsen i Mediebyråforeningen.

I de første fire månedene ble det omsatt reklame via mediebyråene for 2,96 milliarder NOK mot 2,72 milliarder NOK i tilsvarende periode i fjor.

Vi ser slutten på en svært vanskelig periode - i alle fall er det mange som nå gjør det. Det er nok mer positiv psykologi nå, sier Merete Mandt Larsen i en pressemelding.

Kilde: Mediebyråforeningen

  • Se også: Podkast blir en del av Mediebarometeret

  • Si din mening på: Facebook - Radionytt

  •   SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      LYTTERTALL:
    Diverse lyttertall
    Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
    Les mer...
























     PERSONVERN:
    Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
     NYHETSBREV:
    Meld deg på
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      REKLAMEPRODUSENTER:
    Radioreklame
    Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
    Les mer...
      SPILLELISTER:
    Hvilken låt?
    De hva og hvem som spilles på radio.
    Les mer...
      RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
    News in English
    Stories from the Norwegian radio industry, in English
    Read more....
     TVNYTT.NO:



    MER FRA TVNYTT.NO