Olav Svarstad Haugland, Halvor Johansson og Henrik Bjørnson (bilde) rocker morgenen på Radio Rock og er dermed sterkt medvirkende til at Bauer Media er største navnet på scenen blant de norske radiokanalene som satser på rock.
PPM-tallene som Nielsen Media lager viser at Radio Rock har ligget foran sine konkurrenter, P6 Rock og NRK P13, alle de fire siste ukene. Det er lett å finne enda flere uker med det samme.
Avstanden mellom rockekanalene varierer, men gjennomsnittet av de fire ukene gjør Radio Rock ca. 25 % større enn NRK P13 og ca. 40 % større enn P6 Rock. Samlet er det flere hundre tusen mennesker som daglig slår på en eller flere rockekanaler.
I uke 7 hadde Radio Rock en daglig oppslutning på 2,2 %; i uke 6: 2,5 %; i uke 5 2,5 %. og i uke 4 2,7 %
NRK P13 hadde i uke 7 en daglig oppslutning på 2,1 % og 2,2 % i både uke 6,5 og 4.
P6 Rock hadde i uke 7 en daglig oppslutning på 1,7 %, i uke 6: 2,1 %; uke 5: 1,7 og uke 4: 1,6
Det kan se ut som små tall, men for Radio Rock er det snakk om over 100 000 lyttere pr. dag, nærmere bestemt 128 000 daglig i uke 4, NRK P13 hadde 105 000 lyttere i uke 5 og P6 Rock hadde 97 000 lyttere i uke 6.
Metro-gruppen har sin egen rockekanal, Radio Rox, som ikke har riksdekkende dekning og derfor nødvendigvis blir lillebror sammenlignet med de tre før nevnte rockekanaler, som når hele landet. Men, til tross for begrenset dekning hadde Radio Rox over 25 000 ukentlige lyttere i fjerde kvartal 2020.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt