Radio-produsenten T-Radio AS med merkevaren IXION har hentet inn 25 millioner NOK etter at den andre av to emisjoner er fulltegnet. Den nye radio-fabrikken i Barkåker utenfor Tønsberg har fått tillit fra eksisterende aksjonærer samt nye investorer som sikrer radioeventyret i tiden fremover, går det fram av en pressemelding.
Den første emisjonen på 12,5 millioner NOK gikk av stabelen i november 2015. Emisjon nummer to ble fulltegnet med nye 12,5 millioner i mai/juni i år. Det er Nordic Securities som har tilrettelagt for emisjonene.
-Vi er meget godt fornøyde med tilretteleggingen og gjennomføringen som Nordic Securities gjorde for oss. Pengene skal brukes til markedsføring og salg, samt øke arbeidskapitalen for kjøp av spesialkomponenter. Responsen fra markedet er veldig bra, sier gründer og administrerende direktør Tom Austad i T-Radio AS.
Med denne emisjonen prises T-Radio AS nå til 119 millioner NOK. De største aksjonærene er International Business to Business AS (20,67 %), Beetle Invest AS (19,91%), Sollerud Holding AS (16,74%) og Johs E. Sæther AS (9,18%).
I april i år åpnet Norges nyeste radiofabrikk dørene i Barkåker. Nå er T-Radio i full gang både med produksjonen og markedsføringen av merkevaren og IXION.
Bak IXION-radioen står blant andre Bård Eker. Han har hatt ansvaret for designen på den nye radioen fra T-Radio AS.
IXION skal selges både nasjonalt og internasjonalt. Arbeidet med å få radioen på markedet er i full gang. I mai fikk IXION sin plass i hyllene på Harrods i London.
-Det jobbes for fullt med distribusjonen. Vi har som ambisjon at radioen skal være lett tilgjengelig. Nå jobbes det med distribusjonen i blant annet England, Tyskland, Nederland, Sveits – og selvsagt her hjemme i Norge. I tillegg blir det salg av radioer over nettet, sier Tom Austad.
Austad mener at mye nå er på plass for å skape en suksess.
-Vi skaper arbeidsplasser, og det innen en industri som mange trodde var over og ut for Norges del. Ikke bare viderefører vi en unik kulturarv. Vi har også som ambisjon å vise at norsk industriproduksjon på dette området tilhører fremtiden, sier Tom Austad.
-Og vi har utviklet en ny teknologisk plattform, vi har et design i verdensklasse og vi har de riktige holdningene til å realisere våre radio-drømmer. Dette er en god basis å ta med seg selv om vi vet at det vil ta tid. Ikke minst har vi tålmodige eiere med stor tro på produktet, sier Tom Austad.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt