9. september 2015 sendte Pinell ut en melding til sine kunder om tilbakekalling av Pinell GO/ GO+, kjøpt i tidsrommet mellom mai 2013 og september 2015. Etter at pressemeldingen ble sendt ut har over 20 000 kunder sendt sine radioer til Pinell.
- Vi oppfordrer alle som ikke har sendt inn sin Pinell GO eller GO + om å gjøre dette snarest! Alle som sender inn sin radio vil få den tilbake med et nytt og bedre batteri, sier Tom Vedvik i TT Micro.
Årsaken til tilbakekallingen av produktene er en produksjonsfeil i batteriet hos en tredjeparts leverandør, som i sjeldne tilfeller kan forårsake overoppheting og føre til brann.
Kundesikkerhet er øverste prioritet for Pinell, og vi ber derfor de som enda ikke har sendt inn sin Pinell GO/ GO+ å sende inn sin radio så fort som mulig. Pinell ber sine kunder om å trekke ut stikkontakten på sin GO/GO+, slutte å bruke radioen og følge instruksjonene for tilbakelevering nedenfor. Alle kunder vil få skiftet ut batteriet på sin GO/GO+ radio. Du trenger ikke kvittering og tilbakesendelsen er helt kostnadsfri.
Tilbakekallingen og returprogrammet omfatter bare modellene Pinell GO og GO+. Pinell har levert nye radioer til alle utsalgssteder av Pinell GO og GO+. Disse er merket med «Battery 2016».
Instruksjoner for returprogram:
Gå inn på www.pinell.no og følg lenken til informasjon om returprogrammet
Les instruksjonene og fyll ut skjemaet. Hvis du har mer enn én radio, fyller du ut skjemaet en gang for hver av dem
Når du er ferdig får du opp en postlapp med forhåndsbetalt porto. Denne printer du ut
Pakk radioen din forsvarlig i en eske, klistre på postlappen og lever den på nærmeste postkontor
Batteriet vil bli skiftet ut og du vil få radioen tilbake i posten
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt