NRK P3 kan glede seg over gode lyttertall denne høsten. Kanalen oppnådde en markedsandel på 9,6 % i uke 41,
ifølge PPM-målingene til TNS Gallup. Det er høstens beste uke og klart bedre enn både våren i år og høsten i fjor.
På vårparten lå P3 og lunket på rundt 6 til 7 % i markedsandel, i fjor høst var det noe bedre med 7 - 8 %. Men de siste ukene viser en
klar bedring for NRK`s ungdomskanal. Markedsandelen for de siste 5 ukene er 8,7; 8,6; 8,2; 9,0 og den siste uka som er målt: 9,6 %.
Samtidig viser tallene for NRK P1 en liten nedgang etter at NRK P1+ ble lansert. I uke 41 hadde P1 en daglig dekning på 38,7 %,
det er ned fra 39,9 uka før P1+ kom på lufta og høstens dårligste uke for P1. Men, tallene er ikke veldig tydelig og lytterne som
eventuellt forsvinner har trolig gått til P1+, så ingen grunn til fortvilelse i NRK.
For de andre kanalene er det omtrent som det pleier. P4 hadde i uke 41 en markedsandel på 19,8 %, Radio Norge 11,0 og P2 5,1. Også for
lokalradioene er det ingen større endringer. NRJ+ hadde 1,2 %, Metro Storby 1,0, P5 0.9 og Storbyradioen 0.5 % andel.
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker
imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt