Podme lanserer lydbøker i Norge

Radionytt.no: 14.10.25 - Kyrre Dahl

Etter lanseringen i Sverige og Finland tidligere i år, utvider Podme nå sitt lydtilbud i Norge. Fra og med 14. oktober får norske lyttere tilgang til både podkaster og lydbøker i ett og samme abonnement.

Kristin Ward Heimdal. Foto: Schibsted

Lanseringen markerer neste steg i Podmes satsing på lydinnhold, og bygger videre på selskapets sterke posisjon innen eksklusive, reklamefrie podkaster.

– Med lydbøker i Podme blir det nå enda enklere å finne både underholdning, inspirasjon og gode historier på ett sted. Vi har opplevd et varmt engasjement fra flere av de største norske forlagene, og er stolte over å kunne tilby et bredt og variert utvalg lydbøker fra start, sier Kristin Ward Heimdal, daglig leder for Podme i Norge.

Det nye abonnementet, Premium Total, vil koste fra 199 kroner i måneden, og bli en utvidelse av det eksisterende podkastproduktet. Med Premium Total vil abonnentene kunne lytte ubegrenset til lydbøker og hele Podmes bibliotek av eksklusive podkaster.

– Vi har allerede en stor og engasjert brukerbase, og ved å tilby lydbøker hos Podme tror vi at vi kan bidra til å rekruttere enda flere lyttere til lydbøker i Norge. Samarbeidsmulighetene med de øvrige mediehusene i Schibsted er også mange, og vi er blant annet i dialog med Aftenposten om ulike felles initiativ som vi håper vil kunne bidra til økt engasjement for litteratur og lydbøker, sier Heimdal.

Lydbøkene blir fullt integrert i Podme-appen og gir premiumbrukerne en sømløs og helhetlig lytteropplevelse. Funksjonaliteten vil rulles ut i tjenesten for Podmes brukere de neste ukene, og også tilbys til Schibsteds aviskunder i Norge på sikt.

Som en del av Schibsted fortsetter Podme å bygge sin posisjon i det nordiske lydmarkedet, med ambisjon om å gjøre kvalitetsinnhold lett tilgjengelig for flere.

– Vi vet at mange ønsker en samlet opplevelse for både podkaster og lydbøker, og dette steget bringer oss nærmere det. Som en del av Schibsted bidrar vi samtidig til en større ambisjon om å bygge Nordens ledende mediedestinasjon, sier Martina Göransson, CEO i Podme.

  • Følg oss på: -


    Annonse