Sølvmikken i juli til POL og Norsk Tipping

Radionytt.no - 25.08.2025 - Kyrre Dahl

POL og Norsk Tipping maste seg til topps. Med to bronse og to gull er «Telefon til Hamar»-kampanjen på pallen for fjerde gang i 2025, opplyser Kreativt Forum. LENKE TIL LYD NEDENFOR!


Zakarias Nadir og Glenn Haugen. Foto: Bauer Media / P4

Norsk Tipping og POL har åpenbart truffet riktig med konseptet «irriterende mann ringer telefonvakten på Hamar», da det har resultert i fire turer på Sølvmikken-pallen i 2025, med gull i februar og juli samt bronse i januar og mai. Hamar-kampanjen vant også sølv i oktober '24.

Juryens begrunnelse: «Nok en gang seiler Telefon til Hamar til topps i Sølvmikken. Vi begynner å bli ordentlig glade i denne ganske så udynamiske duoen, og det er godt å se hvordan slike forhold vokser seg sterkere over tid på lufta med en stadig tilstedeværelse. Gode manus som tilpasser seg sesong og stadig finner nye og søkte årsaker til desperasjon for hovedkarakteren. Leiebil var juryens favoritt!»

Kreativt team hos POL er Glenn Haugen og Zakarias Nadir, med Emma Gyllenbreider og Monica Augustsson som henholdsvis prosjektleder og rådgiver. Produksjonen er gjort av Både Og Radiobyrå.

Per Høj og Smash! velter seg i valgkamp-kommunikasjonens mange klisjeer, og kaprer med det andreplassen i juli. Juryen utbroderer:

«Midt mellom formueskatt og klima dukket en ny fanesak opp; kampen for 3 dagers helg. Smash! har skjønt at mer helg betyr mer Smash!, og treffer godt på relevansen i tiden opp mot valget. Disse spottene oser Smash! og står godt ut i mengden. Humoren treffer godt i juryen, og med en god produksjon og godt manus så blir det en sterk 2. plass i sommerferien.»

Det er Øyvind Waage og Mads Rønold som er kreatørene bak, backet opp av konsulent Calle Bækken. Både Og radiobyrå produserte.

Hør vinner-reklamene hos: Kreativt Forum

  • Mer om: Økonomi og reklame - alle saker - Følg oss: på  

    Annonse