Radiolyttingen ved starten av 2021 er lavere enn den var i samme periode i 2020. Det viser PPM-tallene som Nielsen Media utarbeider. NRK er vinneren, mens de kommersielle taper lyttere sammenlignet med på samme tid i fjor. 
  I de første seks ukene av 2021 var den totale lyttingen lavere enn i fjor i 5 av ukene. Unntaket var uke 1, som uansett kan betraktes som en uvanlig uke. Eksempler på daglig oppslutning: Uke 6, 2021: 59,8 ( uke 6, 2020: 61,2 ) og uke 4,2021: 61,2 ( uke 4,2020: 62,4 )
  Nedgangen er ikke dramatisk, da er det mer interessant at nedgangen utelukkende skyldes at de kommersielle går tilbake. NRK holder seg stabilt og går i noen uker til og med fram. Eksempler på daglig oppslutning NRK: Uke 6, 2021: 40,5 ( uke 6, 2020: 39.9 ) og uke 4, 2021: 40,9 (uke 4, 2020: 41,1 )
  P4-gruppen går tydelig tilbake i 2021 sammenlignet med de første ukene av 2020. Eksempler på daglig oppslutning P4-gruppen: Uke 6, 2021: 21,3 ( uke 6, 2020: 23,2 ) og uke 4, 2020: 21,6 ( uke 4, 2020: 24,2 )
  Bauer Media har en like tydelig tilbakegang på PPM-tallene. Eksempler på daglig oppslutning Bauer Media: Uke 6, 2021: 13,2 ( uke 6, 2020: 14.8 ) og uke 4, 2021: 13.6 ( uke 4, 2020: 14.8 )
  Det er viktig å huske at disse ukene i 2020 var før effektene av korona-pandemien slo inn. 
  LYTTERTALL UKE 6, 2021 ( i parentes uke 5 - uke 4 ), daglig oppslutning i %:
  RADIO TOTALT: 59,8 - ( 61,2 - 61,2 )
  NRK TOTALT: 40,5 - ( 41,1 - 40,9 )
  P4-GRUPPEN: 21,3 - ( 21,9 - 21,6 ) 
  BAUER MEDIA: 13,2 - ( 13,6 - 13,6 )
  Enkeltkanaler: 
  NRK P1: 25,0 - ( 26,3 - 26,2 )
  P4: 11,2 - ( 11,6 - 11,2 )
  NRK P1+: 7.0 - ( 7,1 - 6,9 )
  NRK P2: 5,8 - ( 6,1 - 6,0 )
  NRK P3: 4,5 - ( 4,3 - 4,0 )
  P5 Hits: 4,2 - ( 4,7 - 4,4 )
  Radio Norge: 4,3 - ( 3,9 - 4,2 )
  NB: Utdrag av kanaler 
  Markedsandeler: ( andel i % )
  NRK TOTALT:	66,4 - ( 67,5 - 67,6 )
  P4-GRUPPEN:	21,5 - ( 21,5 - 20,7 )
  BAUER MEDIA:	12,1 - ( 11,0 - 11,8 ) 
  Lytteminutter blant lyttere (min) 
  Uke 6: 145 - Uke 5: 148 - Uke 4: 146 - Uke 3: 143 - Uke 2: 149 - Uke 1: 147  
  Rating (%) 
  Uke 6: 6.0 - Uke 5: 6,3 - Uke 4: 6,2 - Uke 3: 6.0 - Uke 2: 6,2 - Uke 1: 6,1 
  SE OGSÅ: 
					Lyttertall, uke 3, 2021
  Si din mening på vår: Facebook-side
   Kilde: Nielsen Media Research
   
 |  
 
				 |