|
|
|
|
|
2020 ble et svært godt år for podkast
Står nå for 19 % av det digitale lydreklame, ifølge Adswizz
Mer om Utenriks
|
|
RADIONYTT.NO - 08.01.21 - Kyrre Dahl
|
2020 ble et annerledesår, men koronapandemien ga faktisk en boost for podkasting. Det kommer fram i en rapport fra Adswizz, Podcast Trends Report 2020. Adswizz leverer digitial lydreklame i 39 land og er basert i Silicon Valley, USA.
Podkaster står nå for 19 % av de digitale lydreklamen i Verden, går det fram av rapporten. - Alt tyder på at podkast spiller en stadig større rolle i det totale markedet for radioreklame, står det å lese i rapporten.
Det ble meldt om en økning i produksjon av podkaster i andre kvartal 2020, som hadde sammenheng med at store deler av verden gikk i lockdown og mange tilbragte mer tid hjemme. Nå viser rapporten fra Adswizz at 65 % av alle podkast-produsenter fikk nye lyttere i 2020.
Den totale økningen av reklame via podkaster i 2020 var på 51 %, ifølge RAIN News.
Kommenter gjerne denne saken på vår: Facebook-side
Vil du høre på utenlandsk radio? Gå til: Lytte.no
|
|
|
|
|
SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|