FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  ØKONOMI/MARKED:
November en knallmåned for radioreklame
Etter 11 måneder nærmer vi oss nivået fra 2019, viser Mediebarometeret

Mer om Økonomi/Marked


RADIONYTT.NO - 15.12.20 - Kyrre Dahl


Mediebyråforeningen har offentliggjort Mediebarometeret for november 2020 og her finner vi svært gledelige tall for radiobransjen.

Tallene for den totale annonseomsetningen er også hyggelige, selv om de fortsatt er i dypt negativt territorium. Etter årets elleve første måneder viste reklameomsetningen via mediebyråene en nedgang på 10,6 prosent. Men, da er det viktig å huske at pr oktober var tallet minus 14,8 prosent.

Samtlige kanaler er akkumulert i minus også etter november måned, sammenlignet med tilsvarende måned i fjor. Radio gjør det relativt bra og har en tilbakegang i forhold til i fjor på kun 2,2 prosent. Etter oktober var nedgangen for radio på 8 %. Dette er akkumulerte tall.

- November ble en meget sterk måned, dog må det nevnes at november i 2019 var en svak måned. Vi håper at desember bekrefter den positive utviklingen og at vi med dette, tross både et annerledes og krevende år, ender på best mulig måte, sier Merete Mandt Larsen, daglig leder i Mediebyråforeningen.

Internett holder plassen som den største reklamekanalen, med en andel av den totale reklameomsetningen på 39,3 prosent, mot tradisjonell TVs andel på 36,7 prosent – altså uendret de siste tre månedene.

- Internett er ned med 4,2 prosent etter årets elleve første måneder. Spådommen om at mange, og flere enn noen gang, ville gjøre julehandel på nett har gått i oppfyllelse - og ikke minst har vi hatt Black Week, som forklarer denne positive utviklingen, sier Merete Mandt Larsen.

TV er på minus 8,6 prosent for årets elleve første måneder, mens kanalen pr oktober var 14,3 prosent ned.

- Med en vaksine snart tilgjengelig for det norske folk, er det en positiv holdning å spore i markedet. Annonsører planlegger 2021 og det er en høy aktivitet hos mediebyråene. Jeg er mer optimistisk til avslutningen på året enn jeg var kun for kort tid siden, sier Merete Mandt Larsen

Det ble omsatt reklame via mediebyråene for 7 989 milliarder NOK i årets elleve første måneder, mot 8 837 milliarder NOK i samme periode i fjor.

Kilde: Mediebyråforeningen

  • Se også: Radioreklame fortsatt nedover i oktober

  • Si din mening på: Facebook - Radionytt

  •   SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      LYTTERTALL:
    Diverse lyttertall
    Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
    Les mer...
























     PERSONVERN:
    Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
     NYHETSBREV:
    Meld deg på
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      REKLAMEPRODUSENTER:
    Radioreklame
    Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
    Les mer...
      SPILLELISTER:
    Hvilken låt?
    De hva og hvem som spilles på radio.
    Les mer...
      RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
    News in English
    Stories from the Norwegian radio industry, in English
    Read more....
     TVNYTT.NO:



    MER FRA TVNYTT.NO