FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  ØKONOMI/MARKED:
Optimisme i reklamemarkedet
Ny rapport fra ANFO viser tendenser til optimisme hos annonsørene.

Mer om Økonomi/Marked


RADIONYTT.NO - 30.04.20 - Kyrre Dahl


Radiostasjoner og medier som lever av reklame kan begynne å se lysere på livet. ANFOs Koronatracker viser nemlig klare tegn til optimisme blant annonsørene.

I den ferske målingen sier så mange som 1 av 3 at man ikke forventer negative effekter for egen virksomhet som følge av korona-situasjonen.

Og 14% svarer «Nei, omtrent som før» på spørsmål om man forventer negative effekter for din virksomhet på drift, forretningsresultat og økonomiske utsikter. Det er opp fra 6% ved første måling i mars.

En av fem, eller 21%, forventer positive effekter som følge av situasjonen. Det er opp fra 13% ved første måling. Der 57% ved første måling sa man var betydelig påvirket er det nå 29% som sier det samme, går det fram av Koronatrackeren.

– Det er kanskje ikke så rart. Vi ser jo stadig små tegn i retning normalisering og ikke minst oftere og oftere gode nyheter. Det er likevel et stort «men», det er stor variasjon mellom bransjene, sier Håvard R. Bakken i ANFO.

Det er også færre annonsører som ser for seg store kutt i markedsbudsjett andre kvartal 2020 Hele 4 av 10 ser for seg ingen endring eller økning. Like mange ser for seg kutt på over 25%. Men, det er store variasjoner mellom bransjene.

ANFOs måling viser også at 1 av 4 annonsører nærmest har endret all markedskommunikasjon med tanke på budskap og innhold som følge av situasjonen. Hele 7 av 10 har endret noe. Kun 3% av de vi her har snakket med sier at ingenting er justert.

Annonsørene vil også støtte opp om norske mediehus. 12% sier i undersøkelsen at de faktisk har flyttet deler av budsjetter til norske mediehus. Det var bare 8 % i den første målingen etter koronakrisen begynte.

ANFO Annonsørforeningen beskriver seg selv som en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere.

LES MER: Koronatrackeren: Økt optimisme ANFO.NO

  • Si din mening på: Facebook - Radionytt

    NB! Kategoriene for Økonomi og Markedsføring er nå slått sammen til en kategori: Økonomi/Marked

    Se også: Charlotte Førli slutter i P4

  •   SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      LYTTERTALL:
    Diverse lyttertall
    Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
    Les mer...
























     PERSONVERN:
    Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
     NYHETSBREV:
    Meld deg på
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      REKLAMEPRODUSENTER:
    Radioreklame
    Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
    Les mer...
      SPILLELISTER:
    Hvilken låt?
    De hva og hvem som spilles på radio.
    Les mer...
      RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
    News in English
    Stories from the Norwegian radio industry, in English
    Read more....
     TVNYTT.NO:



    MER FRA TVNYTT.NO