FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  DIVERSE:
Lyttetiden går kraftig opp hos de som lytter
Oppslutningen går ned, men de som lytter har radioen stående på lenger

Mer om Diverse


RADIONYTT.NO - 31.03.20 - KYRRE DAHL


Det er også positive trekk å finne på lyttertallene fra Nielsen, selv om radiolyttingen målt i oppslutning har gått kraftig ned de siste to ukene, særlig for de kommersielle aktørene.

Ser man på lyttetid, altså den tiden lytterne bruker på radio, er det mye hyggeligere tall. Lyttetiden pr. lytter har faktisk gått kraftig opp! Det betyr at det er færre som hører på radio, men de som slår på radioen lar den stå på mye lenger enn før.

Ifølge PPM-tallene har lyttetiden blant lyttere økt fra 135 minutter i uke 10, via 142 i uke 11 til hele 154 minutter i uke 12, som var den første hele uka med unntakstilstand. Tallene for uke 10 var omtrent som ukene før, så vi kan være rimelig sikre på at lyttetiden er økt.

Alle de tre nasjonale aktørene øker sin lyttetid, NRK går fra 132 minutter i uke 10 til 153 minutter i uke 12. Dette er altså lytteminutter blant de som hører på NRK. P4-gruppen øker fra 86 til 102 minutter, mens Bauer øker fra 75 til 84 minutter.

Når det gjelder enkeltkanaler går tallene opp og ned uke for uke så det er ikke lett å fastslå noe, men det virker som det er de store kanalene som tjener mest, som NRK P1 og P4. Det er noen av de mindre kanalene som har tilbakegang. Underlig nok er lyttetiden på NRK Alltid Nyheter stabil, selv om oppslutningen er mer enn doblet.

Dette er et solid plaster på såret for radioaktørene, ettersom økt antall lytteminutter veier mye opp for lavere daglig oppslutning. Ser man på antall lytteminutter totalt, altså blant hele befolkningen, så er den stabil på 87 minutter. Dette tallet inkluderer også de som ikke hører på radio. NRK har gått litt opp mens P4-gruppen og Bauer Media går litt ned.

  • Si din mening på: Facebook - Radionytt

  • LES OGSÅ: Kraftig fall i radiolyttingen

  •   SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      LYTTERTALL:
    Diverse lyttertall
    Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
    Les mer...
























     PERSONVERN:
    Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
     NYHETSBREV:
    Meld deg på
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      REKLAMEPRODUSENTER:
    Radioreklame
    Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
    Les mer...
      SPILLELISTER:
    Hvilken låt?
    De hva og hvem som spilles på radio.
    Les mer...
      RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
    News in English
    Stories from the Norwegian radio industry, in English
    Read more....
     TVNYTT.NO:



    MER FRA TVNYTT.NO