FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  LYTTERTALL:
Først opp, så ned for radiolyttingen
Klar fremgang for Radio Norge. PPM-tallene fra Nielsen for uke 45 og 46, 2019

Mer om Lyttertall


RADIONYTT.NO - 25.11.19 - Kyrre Dahl


Radiolyttingen nådde en foreløpig topp for høsten i uke 45 og gikk litt ned igjen i uke 46. Det viser PPM-tallene fra Nielsen. Nedgangen i den sist offentliggjorte uka skjer etter fem strake uker med økning av radiolyttingen.

Sammenligner vi dermed uke 46 med uke 40 får vi noen interessante tall. P4-gruppen er akkurat like stor, NRK er omtrent like store, mens Bauer er i en klart sterkere posisjon nå enn de var for seks uker siden.

Noe av årsaken er at Radio Norge er "kjerringa mot strømmen" og opplevde høstens beste uke i uke 46, med en oppslutning på 5,4 %. Det er fortsatt et stykke opp til gamle glansdager, men i tillegg til Radio Norge i medvind kan vi også se Juleradioen i bakgrunnen. Den hadde i uke 36 oppnådde 1,9 % og er økende. Denne kanalen begynte naturlig nok på 0.0.

P7 Klem har også fremgang, men den var ikke tydelig før i uke 46, da kanalen fikk en oppslutning på 3,6 %. Julekanalen til P4-gruppen kommer trolig snart til å komme inn på lista over de mest hørte radiokanalene i Norge, men det har ikke tatt helt av ennå.

Ser man på markedsandeler ser man enda tydeligere at Bauer nå har en solid fremgang, og det er særlig Radio Norge som bidrar. Kanalen har faktisk doblet sin markedsandel fra uke 40 til uke 46.

LYTTERTALL, UKE 46 ( uke 45 - uke 44 ), daglig oppslutning i %:

RADIO TOTALT: 63,2 - ( 64,6 - 64,4 )

NRK ALLE: 41,4 - ( 42,1 - 42,1 )

P4-GRUPPEN: 24,8 - ( 25.3 - 25,7 )

BAUER MEDIA: 16,2 - ( 16,3 - 15,9 )

De største kanalene:

NRK P1: 24,8 - ( 25,7 - 26 )

P4: 13,4 - ( 14,0 - 14,1 )

NRK P2: 6,9 - ( 7.5 - 6,9 )

NRK P1+: 6,4 - ( 6,4 - 6,1 )

NRK P3: 6,0 - ( 5,9 - 6,2 )

RADIO NORGE: 5,4 - ( 5,2 - 5,1 )

P5 HITS: 4,3 - ( 4,7 - 5,0 )

Markedsandeler:

NRK TOTALT: 61,9 - ( 63,5 - 63,2 )

P4-GRUPPEN: 23,9 - ( 23,3 - 24,5 )

BAUER MEDIA: 14,2 - ( 13,3 - 12,3 )

SE OGSÅ: Lyttertallene uke 43 og 44, 2019

Si din mening på vår: Facebook-side

Kilde: Nielsen Media Research

  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  LYTTERTALL:
Diverse lyttertall
Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
Les mer...




 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO