FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Markedsføring
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Nettradio
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk




JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

' '
  MARKEDSFØRING:
Lanserer personifisert radioreklame
P4 vil gi deg reklame som passer for deg, også på radio.

Mer om Markedsføring

Kommersiell direktør Terje Dagestad-Larsen, P4-sjef Kenneth Andresen og digitaldirektør Rune Hafskjær. FOTO: P4

RADIONYTT.NO - 04.03.19 - Kyrre Dahl


Norges største kommersielle radioaktør, P4-gruppen, planlegger å lansere en børslignende, digital markedsplass for målrettet, datadrevet annonsering med lyd på strømmet radio, smarthøyttalere og podkast.

Med økende strømming av radio, stort salg av smarthøyttalere, sterk vekst på podkast og nye krav fra annonsører mener P4-gruppen tiden er moden for en norsk markedsplass for lydannonsering på digitale premisser:

- Etter digitaliseringen av radio fra FM til DAB er kringkastet radio blant landets største dekningsmedier, og tiden er nå inne for å supplere med digital skreddersøm og datadrevet, målrettet annonsering på IP-baserte lytteplattformer, sier P4-gruppens digitaldirektør Rune Hafskjær.

P4-Gruppen jobber aktivt med teknologivalg og -utvikling for å lansere en dedikert markedsplass for lyd i løpet av andre halvår 2019. Fra samme tidspunkt vil det for første gang i Norge bli mulig å annonsere målrettet en-til-en på gruppens åtte riksdekkende radiokanaler. Deretter er planen å legge podkast og annet lydinnhold til plattformen, samt åpne for tredjeparter utenfor gruppen.

Plattformen ledsages av Norges første DMP (Data Management Platform) spesielt tilpasset lydannonserings unike egenskaper, og vil tilby rike første- og tredjepartsdata for målretting, optimalisering, attribusjon og innsikt. Dersom tilbudet blir godt mottatt av marked, annonsører og mediebyråer er planen å lansere fullautomatisert programmatisk handel gjennom både en DSP og en SSP slik digitale annonsekjøpere er vant til.

Handelsplattformen muliggjør foruten en-til-en målretting over tid en rekke nye typer interaktive annonser, eksempelvis mulighet for å snakke tilbake til en annonse, be om mer informasjon, få en rabattkupong, kjøpe et produkt direkte og lignende måter å konvertere lytting til salg.

- Norge er et lite språkområde og lyd har en forholdsvis liten andel av det totale annonsemarkedet, sier kommersiell direktør i P4-gruppen, Terje Dagestad-Larsen. Han mener derfor at de store internasjonale plattformene er lite egnet her til lands. - Som største annonsefinansierte lydaktør i Norge har vi et uttalt mål om å ligge i front når det gjelder programmatisk radiosalg og bidra til å ytterligere løfte annonsering med lyd inn i en ny, digital fase. Den klassiske radioforretningen vil i mange år fremover være den klart største i omsetning, men digitalt audiosalg er definitivt fremtiden, avslutter Dagestad-Larsen.

Kommenter gjerne denne saken på vår: Facebook-side

Kilde: NENT Group
  ANNONSER:
  BRANSJEANNONSER:
  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
  ØKONOMI:
Radioreklame gjør det fortsatt bra i Sverige
Mens radio i Norge taper penger går svenske stasjoner så det suser
Les mer...
  RIKSRADIO - NRK:
Nytt kulturprogram på NRK P2
Mona B. Riise leder «Kulturstripa»
Les mer...
  LYTTERTALL - RIKS:
Radiolyttingen litt opp igjen
De ferskeste lyttertallene fra Nielsen, uke 19, 2019.
Les mer...
  DIVERSE:
Bytte av DAB-plattform skaper utfordringer for Scansat
Der man før hørte Scansat på DAB og på nettradio hører man nå plutselig noe helt annet
Les mer...
  LYTTERTALL - UTLANDET
Kiss fortsetter nedturen i London
Capital fortsatt på toppen blant de kommersielle i 1. kvartal 2019
Les mer...
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  LYTTERTALL:
Diverse lyttertall
Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og andre landet
Les mer...
























 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
  BRANSJEANNONSER:
  REKLAMEPRODUSENTER:
Reklameprodusenter for radio
Sjekk vår oppdaterte oversikt over stemmer og produsenter av radioreklame
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  ANNONSER:
  DIVERSE:
Tilbyr flere stemmer
Hanne Fleischer nyeste stemme i programavdelingen til Radionyhetene.
Les mer...
  NETTRADIO:
Noe å lytte på?
På LYTTE.NO finner du P1 og alle de andre kanalene til NRK
Les mer...
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO
  NYTTIGE LINKER:
Finanssans.no
Sammenlign forbrukslån fra flere banker
  NYTTIGE LINKER:
Sindre Møllerhaug er fast kommentator med egen blogg: www.smsindre.no
Sindre driver også eget datafirma. Sjekk hjemmesiden www.sindremollerhaug.no