FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Markedsføring
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Nettradio
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk




JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  DIVERSE:
De nye lyttermålingene er i gang
Nielsen gikk live som planlagt 1. januar. De første tallene om en drøy uke

Mer om Diverse


RADIONYTT.NO - 04.01.19 - KYRRE DAHL


– Styringsgruppen for Radioundersøkelsen i Norge og Nielsen Media Research, er glade for å kunngjøre at lanseringen av den nye lyttermålingen, Total Electronic Audio Measurement (TEAM). Målingen gikk “live” som planlagt 1. januar 2019. Det heter det i en pressemelding.

Den nye undersøkelsen gjennomføres på oppdrag for NRK, Bauer Media og P4-gruppen, og omfatter måling og rapportering av alle typer audioinnhold fra oppdragsgivernes stasjoner, fra live til tidsforskjøvet, både kringkastet, digitalt og podkast. Målingen er uavhengig av distribusjons-plattform og utstyr brukt til å lytte samt lyttersted. Norge har med dette fått en av verdens mest omfattende målinger av lytting.

TEAM-målingen dokumenterer hvor mange som hører på de ulike radiostasjonene, hvem som lytter, og hvor lenge de lytter. Det er mulig å skille på lyttersted, som hjemme, ute og i fritidsbolig, samt transportmiddel (sistnevnte implementeres i løpet av 2019).

- Formålet med målingen er å gi et representativt bilde av lytteradferden til nordmenn bosatt i private husstander. Data fra undersøkelsen er egnet som grunnlag både for kommersielle og redaksjonelle analyser, forteller Ragnhild Herlofsen, kommersiell direktør for Nielsen Media Research.

- Etter digitaliseringen av radio, er lyttingen i Norge nå mer fragmentert enn tidligere. Med dette som utgangspunkt, er vi glade for å kunne samarbeide med Nielsen, som tilbyr en målemetode designet for nettopp måling av lyttingen i et slikt marked, uttaler leder for styringsgruppen Kristian Tolonen (analysesjef, NRK).
Fra Nielsens hjemmesider

Lytting via mediekanalenes nettsider og applikasjoner måles med et separat digitalt software (Software Development Kit), og vil rapporteres til oppdragsgiverne som et tillegg til de offisielle lyttertallene.

Foreløpige tall indikerer at dagens radiolytting er noe høyere enn tidligere målinger har vist. Dette skyldes en kombinasjon av metodiske forbedringer, først og fremst knyttet til en teknologisk videreutvikling av måleutstyret.

Nielsen bruker en såkalt enhanced cBET- teknologi, som sikrer en mer presis registrering av lyttertilfeller enn hva som har vært mulig tidligere. Resultatet er at flere korte lyttertilfeller fanges opp, samt faktisk lytting i akustisk utfordrende miljøer.

- Disse metodiske forbedringen gjør at vi nå vil lykkes med å plukke opp mer reell radiolyttingen, noe vi selvfølgelig er glade for*" sier Kristian Tolonen.

Offisielle tall for årets første radiouke (inkluderer 7 dagers tidsforskjøvet lytting) blir publisert 14. januar

  • Si din mening på: Facebook - Radionytt

  •   ANNONSER:
      BRANSJEANNONSER:
      SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
      LYTTERTALL - RIKS:
    Lyttertall, uke 23, 2019
    Lyttertall for rikskanalene fra Nielsen Media Research
    Les mer...
      RADIODAGER NORGE:
    De nominerte til Prix Radio 2019
    Her er hele listen over de nominerte til årets radiopriser.
    Les mer...
      POLITIKK:
    Produktplassering tillatt på radio
    Stortinget vedtok 11. juni endringer i kringkastingsloven.
    Les mer...
      P4-GRUPPEN:
    P6 Rock kåret tidenes beste rockealbum
    Vinner-bandet får en helt egen tribute-weekend denne helgen
    Les mer...
      POLITIKK:
    Ikke helt fornøyd med NRK i 2018
    NRK oppfyllte ikke alle krav til allmennkringkasting i fjor, mener Medietilsynet.
    Les mer...
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      LYTTERTALL:
    Diverse lyttertall
    Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og andre landet
    Les mer...
























     PERSONVERN:
    Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
      BRANSJEANNONSER:
      RADIODAGER NORGE:
    Prix Radio 2019
    Her er hele listen over de nominerte til årets radiopriser.
    Les mer...
      REKLAMEPRODUSENTER:
    Reklameprodusenter for radio
    Sjekk vår oppdaterte oversikt over stemmer og produsenter av radioreklame
    Les mer...
      RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
    News in English
    Stories from the Norwegian radio industry, in English
    Read more....
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      ANNONSER:
      DIVERSE:
    Tilbyr flere stemmer
    Hanne Fleischer nyeste stemme i programavdelingen til Radionyhetene.
    Les mer...
      NETTRADIO:
    Noe å lytte på?
    På LYTTE.NO finner du P1 og alle de andre kanalene til NRK
    Les mer...
     TVNYTT.NO:



    MER FRA TVNYTT.NO
      NYTTIGE LINKER:
    Finanssans.no
    Sammenlign forbrukslån fra flere banker
      NYTTIGE LINKER:
    Sindre Møllerhaug er fast kommentator med egen blogg: www.smsindre.no
    Sindre driver også eget datafirma. Sjekk hjemmesiden www.sindremollerhaug.no