FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  LYTTERTALL:
Nå tar det av med julemusikk
Julekanaler gir rekordlytting. PPM-tallene for uke 48, 2018

Mer om Lyttertall


RADIONYTT.NO - 13.12.18 - Kyrre Dahl


Halve Norge har dilla på julemusikk, kan det virke som på PPM-tallene fra Kantar TNS. Både P7 Klem, som er julekanalen til P4-gruppen, og Bauers Juleradioen har nesten doblet sine lyttere i uke 48 sammenlignet med uka før.

I uke 48 hadde P7 Klem en daglig oppslutning på 6,7 % mot 3,9 % uka før. Kategorien Bauer Pop Up, som etter det radionytt.no erfarer nå består av Juleradioen, har økt fra 1,7 % til 2,7 %. Dette er gull for Bauer som får årets høyeste oppslutning totalt på 14,9 %.

I fjor var P7 Klem Julekanalen landets tredje største stasjon i den siste uka før jul og oppnådde hele 13,1 % oppslutning. Så langt ser det ut som oppslutningen blir litt lavere i år.

NRK får ikke den samme effekten på sine "julekanaler". NRK Klassisk, som er omdøpt til Klassisk Jul hadde bare en oppslutning på 1,1 % i uke 48 og NRK Super (Jul) hadde bare 0,9 %. Disse startet dog med julemusikk og juleinnhold litt senere enn de kommersielle.

Samtidig er radiolyttingen for første gang i år over 60 %. I uke 48 hørte 60,5 % av befolkningen på radio, viser PPM-tallene. Så julekanalene trekker lyttingen oppover.

Alt dette får tilsammen store konsekvenser for markedsandelene. NRK taper stort til fordel for de kommersielle. Både P4-gruppen og Bauer øker sine andeler, forskjellen mellom de to er omtrent det samme.

MARKEDSANDELER i % UKE 48 - uke 47 - uke 46

  • NRK TOTALT: 62,9 - 66,3 - 66,2
  • P4-GRUPPEN: 24,5 - 22,2 - 22,3
  • BAUER MEDIA: 12,6 - 11,6 - 11,5

    Vil du lytte til en av julekanalene, klikk her: Lytte.no - Juleradio Ekstern lenke

    Si din mening på vår: Facebook-side



  •   SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      LYTTERTALL:
    Diverse lyttertall
    Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
    Les mer...




     PERSONVERN:
    Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
     NYHETSBREV:
    Meld deg på
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      REKLAMEPRODUSENTER:
    Radioreklame
    Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
    Les mer...
      SPILLELISTER:
    Hvilken låt?
    De hva og hvem som spilles på radio.
    Les mer...
      RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
    News in English
    Stories from the Norwegian radio industry, in English
    Read more....
     TVNYTT.NO:



    MER FRA TVNYTT.NO