FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  LYTTERTALL:
Radiolyttingen kryper oppover
Lave markedsandeler for Bauer Media. Her er PPM-tallene for uke 32, 2018

Mer om Lyttertall


RADIONYTT.NO - 22.08.18 - Kyrre Dahl


Radiolyttingen i Norge er på den riktige siden av 50 % igjen, etter tre uker under. I uke 32 fortsetter lyttertallene oppover, men økningen er ganske liten.

53,2 % av befolkningen hørte på radio daglig i uke 32, mot 51,9 % i uke 31. Det er NRK som sørger for økningen, P4-gruppen og Bauer Media går faktisk nedover.

35,5 % hørte på en eller flere av NRKs kanaler i uke 32, det er en fremgang på 1.3 prosentpoeng sammenlignet med uka før NRK P1 gikk bare litt fram til 24,2 mens NRK P2 gikk en god del fram til 4,5 %.

P2 er dermed større enn NRK P3, som bare oppnådde en oppslutning på 4,0 % i uke 32. Samtidig går NRK mP3 tilbake fra 3,1 % til 2,6 %. På pluss-siden går NRK P1+ fram fra 5,7 til 6,2 %.

P4-gruppen hadde en total oppslutning på 20,8 %, det er ned 0,2 prosentpoeng sammenlignet med uka før. Hovedkanalen P4 går fram nesten et prosenpoeng til 12,7, men P5 Hits går nesten like mye tilbake til 3,4 %.

Bauer Media går også tilbake. Alle gruppens kanaler hadde samlet en oppslutning på bare 9,9 %, ned fra 10,3. Det er den andre uken i år med oppslutning under 10 % for Bauer. Radio Norge går litt tilbake og bare 3,3 % av befolkningen hørte på kanalen i uke 32.

Dette fører til sørgelige markedsandeler for Bauer Media, som nå er under en tredel så stor som P4-gruppen med 8,1 % mot 24,5 %. NRK er vinneren i uke 32 når det gjelder markedsandeler.

MARKEDSANDELER i % UKE 32 ( uke 31 - 30 - 29 - uke 28 )

  • NRK TOTALT: 67,4 - ( 65, 0 - 67, 0 - 64,8 - 65,5 - 65,3 )
  • P4-GRUPPEN: 24,5 - ( 26,2 - 23,9 - 24, 0 - 24,0 - 25,6 )
  • BAUER MEDIA: 8,1 - ( 8,7 - 9,1 - 11, 1 - 10,5 - 9,1 )

    Si din mening på vår: Facebook-side



  •   SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
     NYHETSBREV:
    Meld deg på vårt nyhetsbrev
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      LYTTERTALL:
    Diverse lyttertall
    Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
    Les mer...




     PERSONVERN:
    Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
     NYHETSBREV:
    Meld deg på
    Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
    Les mer...
      REKLAMEPRODUSENTER:
    Radioreklame
    Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
    Les mer...
      SPILLELISTER:
    Hvilken låt?
    De hva og hvem som spilles på radio.
    Les mer...
      RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
    News in English
    Stories from the Norwegian radio industry, in English
    Read more....
     TVNYTT.NO:



    MER FRA TVNYTT.NO