FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  KOMMENTAR:
Slik knekte VG Snapchat-koden
Sindre Møllerhaug med tilbakeblikk på et av foredragene på Nordiske mediedager.

Mer om Kommentarer

Foto: Sindre Møllerhaug

RADIONYTT.NO - 14.07.17 - Kommentar


VG var tidlig ute på Snapchat og testet hvordan det fungerte. De kom på Discover som er en utgave av ulike Snaps med reklame mellom hver fjerde Snap.

Snapchat ville finne ut om det var marked for Discover i Norge. Fordelen med å være på Discover er å være tilgjengelig for alle på Snapchat.

VG er eneste i Norge som er på Snapchat Disover. Snapchat er kun på mobilformat. Erfaringen til VG var gøy respons og å være tett på målgruppen skaper lojalitet.

Prioriteringen er nyheter på dagtid og dypdykk på saker i helgene. Utfordringen er å få følgere over på egen plattform, i dette tilfellet vg.no.

Den unge målgruppen fikk bedre treff enn forventet. De unge leser VG på Snapchat. Snapchat mener at alle over 24 år er gamle. 85 % under 25 år er blant kjernebrukerne. Flertallet av dem er kvinner.

VG lærte at avisen er gammeldags. Beskjæringen fra store kamera til mobilen gjør bildene uskarpe og udetaljerte på mobilen, som fotografene glemmer ut, også de flinke fotografene glemmer det.

VG er fortsatt i utviklingfasen, men er fornøyde med resultater av flere brukere enn antatt og at de når ut til ulike målgrupper.

Snapchat er fortsatt kommersielt umoden. Markedet har ikke formatene. VG har hjulpet markedet i gang. Det er fortsatt en investering, tross noen inntekter.

Kommentaren er skrevet av Sindre Møllerhaug, ivrig radioentusiast fra Haugesund. Besøk gjerne hjemmesiden hans: www.sindremollerhaug.no.

Si din mening på vår: Facebook-side


NYHETSBREV:

Skriv inn din epost-adresse i boksen ved siden av og få radionyhetene på epost.
FEILMELDING! På grunn av misbruk har vi måttet stoppe den automatiske innmeldingen av nyhetsbrevet. Se nedenfor for hvordan du kan melde deg på:

Send en EPOST til

nyhetsbrev krøll alfa radionytt.no

- Skriv Påmelding i tittelfeltet og vi ordner resten.
Vi beklager, vi jobber med å finne et bedre system
  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  LYTTERTALL:
Diverse lyttertall
Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
Les mer...




 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO