FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  MARKEDSFØRING:
Delte sølvmikken i oktober
Radiokampanjer for McDonald og Blåkläder vant reklameprisen.

Mer om Markedsføring


RADIONYTT.NO - 25.11.14 - KYRRE DAHL


McDonalds kampanjen sendte Even Moseng og Kenneth Lamond Johansen i DDB Oslo helt til topps i Sølvmikken for oktober.

McDonalds med modig spot som tør å leke med et etablert konsept, mener Sølvmikk-juryen: - «På en seng av…»-ideen er ikke ny, men juryen mener det er en perfekt match for McDonalds. Godt gjennomført og produsert, juryen liker castingen og ikke minst musikken som får selv en litt slitsom McDonalds-jingle til å høres fin ut. Ikke minst er juryen imponert over at noen endelig har klart å «klemme noe nytt» ut av Vidar Magnussen som virkelig passer godt i denne rollen. I tillegg ender juryen opp i dyp selvrefleksjon over hvem de har blitt. Bra jobbet!, avslutter juryen

- Nå skal vi feire med en pose grønnkålschips og en flaske naturvin, skåler kreativt team Even Moseng og Kenneth Lamond Johansen i DDB Oslo.

Den andre vinneren denne måneden, Både Og Radiobyrå, og deres kampanje for Blåkläder, imponerte også juryen: - Tro mot et velfungerende konsept makter de her å ta det til enda nye høyder, med imponerende tekster som underholder samtlige i juryen.

- Noen av oss ler høyt gjennom munnen og ikke kun gjennom nesen når vi hører på spotene, og dette er alltid et kvalitetstegn, uttaler juryen og peker ut spoten «boyband» som sin favoritt. Eneste negative bemerkning fra juryens side er at man med fordel kunne ha droppet fisen, avslutter juryen.

Kreativt team bak kampanjen, Erik G. Lysø og Joachim Sandvik i Både Og Radiobyrå synes det er gøy å se at et gammelt konsept fremdeles er godt likt. - Sammen med Blåkläder ble vi enige om å skru tøffhetsknappen fra ti til elleve, og det ser ut til at det har fungert bra, sier Joachim Sandvik. - Hittil har det blitt 2. plass i Sølvmikken, 1. plass i Sølvmikken og bronse i den internasjonale konkurransen Epica. Det blir spennende å se hva som skjer når vi øker fra elleve til tolv", avslutter han.

Kilde og foto: Pressemelding

Se også: Årets radioreklame 2014

Kommenter gjerne denne saken på vår: Facebook-side

  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  LYTTERTALL:
Diverse lyttertall
Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
Les mer...




 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO