FØLG OSS PÅ        

site search by freefind

  Forsiden
  Nettradio
  Podcast
  In English
  Lyttertall
  Radionavn
  Kommentarer
 
Radioreklame
  Informasjon
  Kontakt
  Annonse-info
  Nyhetsbrev
  Nyhetsfeed

KATEGORIER:

  NRK
  P4-gruppen
  Bauer Media
  Lyd/Bilde
  Lokalradio
  Utenriks
  Podkast
  Diverse
  Økonomi
  Radiodager
  Utstyr
  Politikk


JULERADIO ÅRET RUNDT


LYTTE TIL RADIO


Stor oversikt over Billig forbrukslån,, beste kredittkort og gyldige rabattkoder finner du hos Nettavisen.


Reiselysten? Få reisetips via reisebloggen Ja, det er mulig!erdetmulig.no

  RIKSRADIO - NRK:
Sterke lyttertall for digitale kanaler
NRKs digitale radiokanaler har nå i gjennomsnitt 462 000 lyttere hver dag.

Mer om NRK




RADIONYTT.NO - 28.04.14 - Kyrre Dahl


Den største av NRK`s digitale kanaler er NRK P1+ med 171 000 daglige lyttere. Men, NRK mP3 er like bak, med 163 000, i det NRK selv beskriver som en vanskelig tilgjengelig målgruppe, nemlig tenåringene.

Det nyeste tilskuddet til digitalkanalporteføljen, NRK P13, har siden åpningen hatt gjennomsnittlig 42 000 lyttere daglig.

– NRK P13 har fått en bra start med mye kjærlig mottakelse i sosiale medier. Kanalen leverer daglig innhold som gjør norsk radio mer mangfoldig, og målet er å nå 80 000 mennesker hver dag med kanalen i løpet av året, sier radiosjef i NRK, Marius Lillelien.

For første gang kan NRK også gå ut med PPM-tall for NRK Mp3 og Alltid Nyheter; NRK mP3 har i gjennomsnitt 163 000 daglige lyttere, mens det i snitt er 83 000 som hører på NRK Alltid Nyheter.

– NRK mP3 er viktig for NRK fordi kanalen når ut til den gruppa hvor NRK tradisjonelt står svakest; tenåringene. At kanalen når over 160 000 lyttere hver dag gir den stor gjennomslagskraft, og vi kommer til å satse mer på å gi kanalen unikt innhold i åra framover.

Vi er også meget godt fornøyd med at så mange hører NRK Alltid Nyheter hver dag, og tror at kanalen vil spille en viktigere rolle i vårt totale tilbud framover, sier Lillelien.

PPM-undersøkelsen viser også at den totale radiolyttingen økte i første kvartal 2014, og etableringen av nye, digitale radiokanaler står for en stor del av økningen.

– Målet med digitaliseringen er å gi hele landet et mye større og bredere radiotilbud. At nesten en halv million mennesker lytter til våre digitale kanaler bare noen måneder etter at noen av dem ble lansert, er over all forventing. Det brede tilbudet gir flere en enda bedre radioopplevelse, sier Lillelien.

Tallene er hentet fra PPM-undersøkelsen gjennomført av TNS Gallup

Hør nettradio på: Lytte.no - Nrk`s kanaler

Les også: Radioresepsjonen melder flytting

Les også: Refser NRK P3 for Kirketid

Les også: NRK klages inn for "fylleknull"

Kilde og Foto: NRK

  SISTE NYTT FRA RADIONYTT.NO:
 NYHETSBREV:
Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  LYTTERTALL:
Diverse lyttertall
Her finner du lyttertall for riksradio, lokalradio og utlandet.
Les mer...




 PERSONVERN:
Radionytt.no samler ikke inn informasjon, med unntak av nyhetsbrev som krever aktiv innmelding, se nedenfor. Radionytt.no bruker imidlertid tredjeparts annonsører som kan legge igjen en cookie på din datamaskin. Vi har bevisst valgt bort personifisert reklame. Kontakt
 NYHETSBREV:
Meld deg på
Få nyheter fra radionytt.no rett i din innboks, helt gratis.
Les mer...
  REKLAMEPRODUSENTER:
Radioreklame
Vår fyldige liste over stemmer og produsenter.
Les mer...
  SPILLELISTER:
Hvilken låt?
De hva og hvem som spilles på radio.
Les mer...
  RADIONYTT.NO IN ENGLISH:
News in English
Stories from the Norwegian radio industry, in English
Read more....
 TVNYTT.NO:



MER FRA TVNYTT.NO